کد خبر: ۳۸۴۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

رییس شورای تامین کنندگان دام ایران با بیان اینکه یکی از مواردی که باعث گرانی لاشه گوشت قرمز شده است هزینه های جانبی، حمل و نقل است گفت: برای ثبات در بازار گوشت قرمز در کشورمان هم به بازار داخلی وخارجی نیازمندیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج، «منصور پوریان»  به وضعیت واردات گوشت برزیلی اشاره کرد و افزود: گوشت برزیلی به صورت منجمد وارد ایران می شود و قیمت گوشت بره وارداتی هر کیلوگرم 29 هزار تومان است .

رییس شورای تامین کنندگان دام ایران درباره هزینه هایی که صرف منجمد کردن لاشه های گوشت قرمز می شود، گفت: به دلیل شرایط خاص انجماد در کشتارگاه های منطقه اوراسیا هزینه انجماد گوشت در این منطقه بالاست و صرفه اقتصادی برای منجمد کردن لاشه در این منطقه وجود ندارد .

وی توضیح داد: برای اینکه واردات گوشت خارجی توجیه اقتصادی داشته باشد بهتر است آنها را به داخل کشور بیاوریم بعد منجمد کنیم تا صرفه اقتصادی داشته باشد .

رییس شورای تامین کنندگان دام ایران افزود: به دلیل قیمت پایین انجماد در دو کشور مغولستان و زلاندنو  لاشه ها در کشور مبدا منجمد شده و بعد وارد ایران می شود، همچنین در رابطه با گوشت های برزیلی به علت مسافت خیلی زیاد در خود کشور مبدا آنها را منجمد می کنند .

پوریان با اشاره به اینکه لاشه گوسفند استرالیایی هر کیلو گرم 30 تا 30 هزار و 500 تومان است توضیح داد:گوشت داخلی پاسخگوی برخی از ایام سال نیست و باید گوشت قرمز وارد کشور شود  .

وی همچنین تاکید کرد:در حال حاضر نیاز کشورمان روزانه حدود 120 تا 130 تن گوشت قرمز است که از طریق واردات تامین می شود .

علت گرانی گوشت قرمز؛ هزینه های جانبی

رییس شورای تامین کنندگان دام ایران با بیان اینکه دامپروی در نقاط کوهی و مرزهای کشور رواج بیشتری دارد تصریح کرد: بیشترین مصرف کننده گوشت قرمز در کشور را استان تهران دارد از این رو در اطراف پایتخت دامپروری سبک رواج پیدا کرده است و چون در تهران با توجه به حجم مصرفی بالا گوشت قرمز تعداد دامپروری پایین است برای تامین گوشت مورد نیاز مردم از استان های دیگر دام زنده وارد می شود به همین دلیل یکی از مواردی که باعث گرانی لاشه گوشت قرمز شده است هزینه های جانبی و حمل و نقل است .

وی به گرانی گوشت در برخی از ایام سال پرداخت و گفت: متاسفانه با توجه به درخواست بالای گوشت منجمد در برخی از ایام خاص فشار به لاشه گرم بره آورده می شود و مجبوریم لاشه بره را منجمد کنیم و همین موضوع باعث گرانی گوشت قرمز در بازار می شود .

پوریان هر کیلو گرم دام زنده را 16 هزارو 500 تومان اعلام کرد و افزود: دام ها درب دامداری ها با هزینه های جانبی با نرخ 17 تا 18 هزار تومان بفروش می رسد و قیمت لاشه گوشت قرمز داخلی هر کیلو گرم 36 هزار و 500 تومان و گوشت قرمز وارداتی 29 هزار تومان است .

قاچاق دام به صحت ندارد

رییس شورای تامین کنندگان دام ایران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه برخی از مرزنیشن ها ادعا می کنند دام های کشورمان از مرز خارج می شود گفت: وقتی ما می خواهیم کالایی را به صورت قاچاق از کشور خارج کنیم باید یک ارزش افزوده ای را برایمان داشته باشد زمانی گوشت ایرانی به کشورهای خارجی قاچاق می شد  که هر کیلو گرم گوشت قرمز در مملکتمان کیلویی 25 هزار تومان بود نه الان که توجیه اقتصادی ندارد .

وی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو گرم گوشت بره 42 تا 50 هزار تومان بفروش می رسد و هیچ عقل سلیمی با این قیمت نمی تواند گوشت قرمز را به کشورهای دیگر قاچاق کند. مگر در شرایط خاصی گوسفند ماده را قاچاق کنند .

منصور پوریان با بیان اینکه گرانی های موجود در کشور پتانسیل های موجود را از صادرات گرفته است افزود:قیمت گوشت قرمز کمتر از این نرخی است که در سطح خرده فروشی ها بفروش می رسد و گرانی محصولات داخل، بازارهای خارجی را از دستمان گرفته است .

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
کاملا صحیح است بر خلاف کشورهایی مثل برزیل که عرصه ی طبیعی فراوان است تولید ارزان تمام میشود ولی در ایران حتی برای تولید شیر وفراورده خام هم نهاده های اولیه وارد میشود واین در حالی است که متاسفانه حتی بستر تولید به لحاظ اقلیمی فراهم نیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
گوسفند های ایرانی بازار پسندی بسیار خوبی در بین کشورهای حوزه خلیج فارس دارند و الان که صادرات دام ممنوع است قاچاق دام انجام می شود. لازم به ذکر است که از زمان ممنوعیت صادرات دام که به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز رخ داد صادر کنندگان دام به شدت و با تمام قوا سعی در رفع ممنوعیت داشتند . گوشت گوسفند نژاد ایرانی را با گوشت گوسفند نژاد مرینوس استرالیا که برای پشم پرورش می یابند قابل مقایسه نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
تمام دنیا نفت دارد ولی بحث هزینه استحصال است برخی کشورها نفت در عمق نزدیک به سطح زمین و ارزان بدست می آید در ایران نیز میتوان پروتئین تولید کرد ولی قیمت نهایی گران تمام میشود که این امر ناشی از همین عدم برخورداری از مواهب طبیعی است کما اینکه در کشور های حاشیه خلیج فقط واردات داریم وتولید به صرفه اشان نیست
نظر شما
ادامه