کد خبر: ۳۸۴۵
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  دکتر سید محسن دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور که پیش از این مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی بود پس از چند ماه که دکتر جواد اعلمی را به جای خود و بعنوان سرپرست منصوب کرده بود ، سرانجام حکم سرپرست را به مدیرکلی تغییر نداد و دکتر ناصر مرگان ازغدی را به مدیرکلی دامپزشکی خراسان رضوی منصوب کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی 22 مهر ماه در جلسه معارفه مدیرکل جدید سازمان دامپزشکی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس اظهار داشت: دامپزشکی کشور در ارائه خدمات با چالش‌های فراوانی روبرو است که این امر خدمت‌رسانی را در این حوزه حساس‌تر می‌کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور معضل مهم دامپزشکی را مسئله قاچاق دام دانست و تأکید کرد: وجود مرزهایی با کشورهای شرقی و قاچاق دام مسئله مهم کشور و بخصوص استان خراسان رضوی است که سازمان را در حیطه قاچاق دام با مشکلاتی روبرو کرده است.
وی با اشاره به کاهش کشتار در سال‌های اخیر خاطر نشان کرد: در سال 88 کشتار گوسفند نسبت به سال 87 حدوداً 20 درصد در کشور کاهش یافته و امسال نیز این روند سیر نزولی داشته است.
دستور، عمده پرورش دام در کشور را به شیوه سنتی دانست و گفت: با توجه به شیوه پرورش دام که با روش سنتی انجام می‌گیرد پیاده کردن مسائل بهداشتی در شرایط سنتی و موجود مشکل است که این امر وظیفه سازمان دامپزشکی را سخت‌تر کرده است.
وی با انتقاد از مجتمع های دامپروری صنعتی که بصورت ناقص تأسیس شده خاطر نشان کرد: مجتمع‌های دامپروری که راه‌اندازی شده در بسیاری از موارد ناقص و آسیب‌پذیری و فاقد مدیریت و شرایط مطلوب است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: استان خراسان رضوی در صنعت مرغداری، آبزیان و حرف وابسته آن در کشور جایگاه مطلوب مناسبی دارد.
در ادامه این جلسه سرپرست سابق اداره‌کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: احداث آزمایشگاه بررسی دام‌ها در گلمکان و احداث و بهره‌برداری آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی نقطه قوت دامپزشکی کشور در کنترل شیفت مواد غذایی است.
اعلمی خاطر نشان کرد: عملیاتی شدن طرح مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در کشور اقدام مهم و مؤثری در زمینه حفظ سلامت شهروندان است.
وی تصریح کرد: با واگذاری عملیات جاری به بخش خصوصی و خرید محصولات این بخش همکاری مؤثری بین سازمان دامپزشکی با بخش خصوصی صورت گرفته است.
در ادامه این مراسم عضو کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: توکل به خدا، اخلاق حسنه مدیران، احترام به قانون، احترام به حقوق شهروندان، عشق به کار، تحمل سختی‌ها، میل به ارائه کارهای برتر و فوق‌العاده خصلت‌های مهم مدیران سازمان دامپزشکی است.
محمدعلی دلاور تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی‌های خوبی برای سلامت مردم صورت گرفته که با انجام این اقدامات دامپزشکی پویاتری نسبت به گذشته خواهیم داشت.
نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله امنیت غذایی مردم است و در سند چشم‌انداز رهبر انقلاب اسلامی به ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت جسمی، روحی و توسعه کمی بیمه‌ها در سند چشم‌انداز توجه شده‌است.

 

مدیرکل جدید دامپزشکی خراسان رضوی گفت: استان در رعایت قانون‌های سازمان دامپزشکی کشور پیشتاز است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی در مراسم معارفه مدیرکل سازمان دامپزشکی خراسان رضوی که در اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: استان خراسان جایگاه ویژه و مطلوبی در حوزه سرمایه‌گذاری دام و صنعت دامپروری و حرفه‌های وابسته به آن در کشور دارد.
وی از فعالیت استان در حوزه پیشگیری خبر داد و تأکید کرد: در حوزه پیشگیری از بیماری‌های دامی استان خراسان و بخش خصوصی فعال است اما باید سازمان دامپزشکی کشور در مباحث نظارتی تقویت شود.
ازغدی تقویت بخش خصوصی را در دامپزشکی خراسان مهم دانست و خاطر‌نشان کرد: واگذاری تصدی‌گری‌های بخش کشاورزی به بخش خصوصی براساس اصل 44 قانون اساسی کشور قوت گرفته است و در همین راستا باید نظارت اساسی بر عملکرد بخش خصوصی صورت گیرد.
مدیر‌کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: شهرها مصرف کننده فرآورده‌های خام دامی روستاها هستند و دامپزشکی با انجام اعمال نظارتی نقش اساسی در نقش سلامت و بهداشت عمومی را بر عهده دارد.
وی در مورد جایگاه خراسان رضوی در امر دامپروری گفت: هفت درصد جمعیت دامی کشور در خراسان وجود دارد و از ویژگی‌های مهم استان ساختار دامپزشکی اعم از دولتی، خصوصی، دانشگاه و مؤسسات تحقیقات در خراسان است که این امر وظیفه دامپزشکی استان را خطیرتر می‌کند.
در ادامه این مراسم معاون سیاسی اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: برگزاری جلسات تودیع و معارفه برای معرفی مدیری که منصوب شده و ارزیابی مدیری که خدمت کرده و ارزیابی کارکنان از مدیر گذشته است.
امیرالله شمقدری به بیان شاخص‌های مدیریت در نظام اسلامی و دولت دهم پرداخت و تصریح کرد: تکلیف‌گرایی، حضور میدانی و مردم‌داری از شاخص‌های مدیریت اسلامی است که در دولت نهم و دهم نیز بسیار به آن پرداخته شده است.
وی خاطر‌نشان کرد: جلسات طولانی و کم فایده ادارات باید کاهش پیدا کند و به جای بررسی مسائل درون اداره، بازدیدهای میدانی جایگزین شود.

 

گفتنی است دکتر ناصر مرگان ازغدی دانش‎آموخته دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز بوده و پیش از این بمدت 5 سال رئیس شبکه دامپزشکی اسفراین و بمدت 3 سال هم رئیس شبکه دامپزشکی فریمان بوده است.

وی پیش از انتصاب به این سمت ، رئیس اداره دارو، درمان و آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از سال 85 تاکنون بوده و هم اکنون نیز نایب رئیس شورای نظام دامپزشکی استان خراسان رضوی است.

 

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۴
0
0
چه شود؟؟
دامپزشک بررسی ها
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۶
1
0
بنده سالیان سال است که آقای دکتر اعلمی را می شناسم که بطور خلاصه می توان او را چنین توصیف کرد :
1. شخصی کاملا آگاه به مسائل روز دامپزشکی
2. مسلط به برنامه نویسی کانپیوتری
3. دارای دانش دامپزشکی بالا
4. شخصی غیر سیاسی و علمی
5. مدیری توانا بدون گرایش به چپ و راست
6.دارای عزت نفس و سلامت بی نظیر
آقای دکتر دستور در برابر آینده نزدیک و خدای خود بایستی پاسخ بدهد که چرا با ..... دکتر اعلمی ...... است برای دکتر ازغدی هم آرزوی تندرستی و موفقیت می کنیم و انتظار میرود دوستانی که او را سفارش کرده اند کمکش کنند
بره
|
-
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
0
0
....... نمدونم؟ اي ........................................................
- مهدوي
|
-
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۸
0
1
ضمن عرض تبريك به {دکتر} ازغدي ولي ايشان قابل مقايسه با دكتر اعلمي نيست. انتخابهاي دكتر دستور هيچكدام تعريفي نيستند و در سطح سازمان مركزي حداقل در يك مورد گشته و نامناسبترين را انتخاب كرده است . خوشبختانه در استان رضوي شناخت داشته و گرچه دكتر اعلمي الحق اعلم و افضل است ولي شايد {دکتر} ازغدي هم قابل تحمل باشد
نظر شما
ادامه