کد خبر: ۳۸۴۵۴



اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص ضرورت دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده در زلزله بزرگ اخیر در مناطق غربی این استان اطلاعیه بهداشتی صادر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تلفات دام در مناطق زلزله زده، در وهله اول باید حتما دام های تلف شده از زیر آوار خارج و در منطقه ای دور از مناطق مسکونی و منابع آب و رودخانه ها به صورت بهداشتی دفن شوند.

این اطلاعیه می افزاید: در حال حاضر دام های مصدوم یا بیمار در مناطق زلزله زده توسط اکیپ های دامپزشکی دولتی و خصوصی به صورت رایگان درمان می شوند.

در ادامه اطلاعیه مذکور تصریح شده است: با توجه به اینکه باقی ماندن لاشه دام ها زیر آوار مخاطرات و آلودگی های زیست محیطی را به دنبال دارد، لذا دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده ضروری است و لازم است که اهالی روستاها و ارگان هایی که اقدام به آواربرداری در این مناطق می کنند به این موضوع توجه داشته باشند و در صورت مشاهده لاشه های تلف شده با سامانه تلفنی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تماس گرفته و مکان مورد نظر را به آنها اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به دفن بهداشتی لاشه ها اقدام شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برنامه های پایش و مراقبت انواع بیماری های دامی و قابل انتقال از دام به انسان در این مناطق ادامه خواهد داشت ضمن اینکه پس از مداوا و دفن بهداشتی تمام دام های تلف شده واکسن های لازم علیه بیماری های مشترک و دامی تدارک دیده شده و برای مابقی جمعیت دامی این منطقه تزریق می شود.

در این اطلاعیه بیان شده است: هم اکنون کار ضد عفونی مکان هایی که دام در آن تلف شده در حال انجام است و پس از ساماندهی وضعیت باز هم مجدد کار سمپاشی و ضدعفونی انجام خواهد شد.


 

نظر شما
ادامه