کد خبر: ۳۸۴۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

 

 

دامپزشکان انگلیسی با خارج نمودن چشم ماهی قرمز، از رشد مجدد تومور در چشم این ماهی جلوگیری نمودند.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، «اسپکل» ماهی قرمزی بود که به علت وجود توموری در چشم خود رنج می‌کشید. این ماهی کوچک با انجام عمل پیچیده‌ای و خروج تومور از بدن، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

اسپکل در مدت 8 دقیقه بیهوش شد و با استفاده از گیره‌ای کوچک، پنس، یک اسکالپل و کوتر مورد جراحی قرار گرفت.

«دکتر ویلیام وایلدگوس»، دامپزشک جراح 62 ساله در شرق انگلستان گفت: این ماهی به مدت 2 سال تحت درمان بوده است. این تومور قبلا از چشم ماهی خارج شده بود، اما دوباره به رشد خود ادامه داد و درنتیجه دکتر وایلد گوس تمام چشم ماهی را تخلیه نمود.

 


 

این ماهی دارای توموری در پشت خود نیز بوده است که قبلا مورد درمان قرار گرفته بود و بدان جهت اسپکل به یک سمت شنا می‌‌کرد. یک تکنیسین دامپزشک بایستی مرتب در طی عمل هر سه دقیقه یکبار بر روی آبشش‌های اسپکل آب می‌ریخت که از خفگی ماهی جلوگیری شود.

دکتر وایلد گوس می‌گوید: این تومورها در اغلب ماهی‌ها در نقاط مختلف بدن ظاهر می‌شوند و یکی از تومورهای رایج در بدن ما‌هی قرمز است، اما ظهور تومور در چشم ماهی از موارد نادر بود که روز به روز بزرگتر و بزرگتر می‌شد. بزرگترین مسئله اندازه فیزیکی تومور بود که بر دید ماهی و توانایی شنا کردن آن تاثیر بدی گزاشته بود.

وی افزود من در حدود دوازده چشم ماهی را تاکنون خارج نموده‌ام، اما برخی از موارد زنده نماندند. وی در طی 40 سال سابقه کاری خود، هزاران ماهی را درمان نموده است که یکی از این موارد کوسه لمون 2.5 متری بوده است.

او گفت من هر 5 سال یک بار با یکی از این موارد استثنا برخورد می‌کنم و در صورت تمایل صاحبان این ماهی‌ها درمان را ادامه می‌دهم. زیرا گاهی افراد اعتقاد دارند که این یک ماهی قرمز است و ارزش پرداخت هزینه و وقت را ندارد.

 منبع: metro.co.uk

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
1
با سلام و آرزوی توفیق برای نشریه حکیم که امروز خوشبختانه جایگاه مناسبی در جامعه به عنوان رسانه دامپزشکان پیدا کرده توصیه میکنم باحفظ جایگاه خبری با چاپ گزارشات رخداد ها و پبشرفت های فنی و علمی غنای نشریه را بالا برده و جذابیت بیشتری به آن ببخشید . البته اینجانب آماده همکاری صمیمانه ومستمر هستم
نظر شما
ادامه