کد خبر: ۳۸۴۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

  


«اگنس» یک گاو ماده در اندازه‌ای طبیعی می‌باشد که دارای پستان، رحم و گوساله ای در شکم با سایز کامل است، اما این گاو، یک گاو واقعی نیست!

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این گاو نمونه‌ای آموزشی برای تدریس به دانشجویان دامپزشکی و پرورش دهندگان دام جهت آموزش فرآیند زایمان گاوها می‌باشد.

«دکتر کریس کلارک» معاون دانشکده دامپزشکی دانشگاه ساسکاچوان کانادا، می‌گوید: ما به واقع از این گاو، در جهت آموزش فرآیند زایمان استفاده می‌نماییم. این نمونه جالب، بویژه در آموزش موارد سخت زایی که جنین در موقعیت غیر طبیعی قرار دارد، بسیار کاربردی است. زیرا در هر پروسه زایمان، امکان دارد گوساله در موقعیت‌های مختلف و غیر طبیعی قرار گیرد.

 

 

اگنس به تازگی در نمایشگاهی در کانادا جهت بازدید عموم، به نمایش گذاشته شده است. در گذشته از تکنیک‌های دیگری جهت آموزش دانشجویان استفاده می‌شد، اما کاربرد این گاو مصنوعی قطعا برای دانشجویان آسانتر و تمیزتر خواهد بود.

 

معمولا گاوها به تنهایی قادر به زایمان هستند، اما در مواردی، جهت تولد گوساله نیاز به کمک دارند. در این موارد با استفاده از زنجیر یا طنابی که توسط دامپزشک به پای گوساله بسته می‌شود، به زایمان گاو کمک می‌شود.

منبع: CBC News

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
1
2
مثل تموم دانشکده های ایران!!!!!!!!!
ضحا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
0
چه چندش
نظر شما
ادامه