کد خبر: ۳۸۴۷۶
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:
در این آزمون دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در ۲۶ رشته مختلف گروه دامپزشکی (دستیاری و Ph.D) را دارند ...
 

حکیم مهر - ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1397 گروه دامپزشکی از روز چهارشنبه اول آذرماه آغاز شده است و تا روز سه شنبه هفتم آذرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش حکیم مهر، در این آزمون دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در 26 رشته مختلف گروه دامپزشکی (دستیاری و Ph.D ) را دارند که عبارتند از: جراحی دامپزشکی (دستیاری)، مامایی و بیماری های تولید مثل دام (دستیاری)، بیماری های داخلی دام های کوچک (دستیاری)، بیماری های داخلی دام های بزرگ (دستیاری)، رادیولوژی دامپزشکی (دستیاری)، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی (دستیاری)، پاتولوژی دامپزشکی، بهداشت و بیماریهای پرندگان (دستیاری)، بیوشیمی، بهداشت و بیماری های آبزیان (دستیاری)، بهداشت مواد غذایی، بهداشت خوراک دام، اپیدمیولوژی، انگل شناسی دامپزشکی، باکتری شناسی، ویروس شناسی، قارچ شناسی، ایمنی شناسی، بیوتکنولوژی، فناوری تولید مثل در دامپزشکی، سم شناسی، فارماکولوژی دامپزشکی، فیزیولوژی، آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای، بافت شناسی مقایسه ای، و بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی (دستیاری).

عناوین دروس امتحانی این 26 رشته، عبارتند از:

 

جزئیات آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1397:

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای شرکت در آزمون دکتری می توانند در یکی از گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و گروه زبان ثبت نام کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر حسین توکلی» افزود: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1397 در این هفت گروه آموزشی و 246 کد رشته امتحانی است و داوطلبان تا سه شنبه هفتم آذر مهلت دارند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در یکی از این گروه ها ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: پذیرش دانشجو در دوره دکتری نیمه متمرکز در دوره های روزانه، نوبت دوم یا شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها صورت می گیرد و هر داوطلب می تواند فقط در یک کدرشته امتحانی متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد خود ثبت نام و در آزمون آن شرکت کند.

وی از ثبت نام پنج هزار و 786 داوطلب تا ساعت هشت امروز خبر داد و گفت: داوطلبان لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 که همزمان با آغاز ثبت نام، دیروز بر روی سایت سازمان قرار گرفته و اطلاعیه تکمیلی این سازمان که از روز شنبه 27 آبان بر روی سایت سازمان قرار داشته در صورت واجد شرایط بودن در مهلت تعیین شده شخصا به سایت سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام اقدام کنند.

60 هزار تومان هزینه ثبت نام

توکلی افزود: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، لذا داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و مبلغ 600 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کد رشته امتحانی انتخابی پرداخت کنند.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرایند این آزمون خدماتی همچون ارسال پیام کوتاه برای داوطلبان ارائه می شود لذا داوطلبانی که تمایل به استفاده از این خدمات دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ پنج هزار ریال می توانند از این خدمات استفاده کنند.

آزمون در چهارم اسفند برگزار می شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1397 در روز جمعه چهارم اسفند 96 در یک نوبت و در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

توکلی افزود: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز از روز سه شنبه اول اسفند ماه بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت و داوطلبان ضرورت دارد سه شنبه اول اسفند تا ساعت 24 روز پنج شنبه سوم اسفند ماه 96 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به دریافت پرینت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

آزمون های اختصاصی با ضریب چهار خواهد بود

وی همچنین گفت: سطح سوالات اطلاعات اختصاصی در مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته و مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی و با ضریب چهار خواهد بود و به همین ترتیب آزمون زبان با ضریب یک و آزمون استعداد تحصیلی با ضریب یک اعمال خواهد شد.

توکلی افزود: اجرای مرحله اول آزمون، متمرکز و توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سایر مراحل توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی صورت خواهد گرفت.

کارنامه هفته آخر فروردین به دست داوطلبان می رسد

توکلی گفت: پس از برگزاری آزمون کارنامه ای شامل نمرات خام، طراز، نمره کل و سایر اطلاعات در هفته آخر فروردین 1397 در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بر اساس همین کارنامه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در نیمه اول اردیبهشت و بر اساس برنامه زمانی که سازمان اعلام خواهد کرد، نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده و بر اساس کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی یعنی آزمون متمرکز که با هماهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می شود با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل های حائز حد نصاب معرفی خواهند شد.

آزمون در دو مرحله برگزار می شود

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 97 بر اساس قانون سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور مصوب 18 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دو مرحله برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش اول به عنوان بخش علمی یعنی آزمون متمرکز است و بخش دوم شامل مصاحبه علمی، سنجش عملی، ارزیابی آموزشی پژوهشی و فناوری و همچنین سنجش است که توسط دانشگاه ها انجام می شود و بر حسب هر یک از شیوه های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور انجام می شود.

به گفته توکلی در دکترای ناپیوسته آموزشی پژوهشی نیز نمره آزمون متمرکز 50درصد در نمره کل ملاک گزینش موثر خواهد بود و سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی نیز 30 درصد خواهد بود.

وی اضافه کرد: در دکتری ناپیوسته پژوهش محور نیز آزمون متمرکز که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، 30 درصد اثر خواهد داشت و سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد، تهیه طرح واره نیز 20 درصد خواهد بود که بر اساس این وضعیت با توجه به کد رشته محل هایی که داوطلب انتخاب خواهد کرد، گزینش انجام می شود و کسانی که واجد شرایط باشند برابر ظرفیت های اعلام شده در صورت پذیرفته شدن فهرست آنها نیز در دهه اول شهریور 97 اعلام خواهد شد.

 
 
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
5
1
من اگر جای وزارت بهداشت بودم اجازه شرکت هیچ دامپزشکی در رشته های وزرات بهداشت نمیدادم موقعی که کسی با رتبه هشتاد هزار در دامپزشکی قبول میشه چه طور فارغ التحصيلان این رشته حقه شرکت در ازموت های پزشکی رو دارند...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
1
0
دوست عزیز اطلاعات غلط بهت دادن....
کارشناس ارشد انفورماتیک پزشکی و کارشناس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
وزارت بهداشت اولا قبولیش سخته یعنی باید کسی که خونده قبول بشه دوما این رشته هایه بالامربوط به وزارت علوم هست بعدش هم بعداز قبولی در وزارت بهداشت مجوز کار فقط در مراکز تحقیقاتی بهت میدن و جزو نظام پزشکی محسوب نمیشه تنها بچه هایه کارشناسی ارشد که از دوران کارشناسی دامپزشکی راهشونو جدا کردن و به سمت علوم پایه پزشکی رفتن خوندن رشته هایه پیرا پزشکی بدردشون میخوره مگر نه اشتباه بزرگی هست دکتری دامپزشکی بیاد پی اچ دی پزشکی بخونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
1
ورت انتشار نظر به شما ایمیل زده می شود
* نظر:
بخشید نظرت کاملا اشتباه است چون کسی با 80 هزار .......... هم قبول نمیشه بشه دانشگاه آزاد یه ده قبول میشه چون من امسال من رتبه های 1000 تا 3000 بودیم که دامپزشکی قبول شدیم
ارسال انصراف
ناشناس
|
Finland
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
درست گفتند اخرین رتبه قبولی دامپزشکی در دانشگاه ازاد امسال هشتاد هزار بود و واقعا جای تاسف
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
بله اخرین رتبه قبولی دانشگاه ازاد شبستر 88202هزار بوده میتونید برید تو سایت چک کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
حیف عمر
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
اون دوستمون درست میگه اخرین رتبه قبولی دامپزشکی دانشگاه ازاد شبستر هشتاد هزار بوده که عکس ان نیز در تلگرام دست به دست میشد باید قبول کردقبولی بچه های دامپزشکی در تمامی رشته های علوم پایه پزشکی باعث ااجحاف در حق بچه های فوق لیسانسه به راستی ایا دانشگاه ازاد شبستر..شوشتر..بابل ..و خیلی دانشکده های دیگر رشته فوق لیسانس های علوم پایه رو دارند ؟باید قبول کنید که سطح اموزش در دامپزشکی بسیار پایین اومده..به همین جهت دامپزشکان باید ازتمامی حقوق محروم شند تا این وضعیت اشفته دامپزشکی سامان پیدا کنه
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
جالب برای رشته های علوم پایه حق شرکت به پزشک و دلروسازم داده اخه مرد مومن کدوم داروساز یا پزشکی میاد سمت دامپزشکی مگر دیوانه است بهتر حق شرکت و به بچه های ادبیات بیدید شاید اومدن
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
اخرین رتبه قبولی کشوری دانشگاه ازاد کرج25994..دانشگاه تبریز 42987..شهرکرد49102...واحد ارومیه55445واحد شهر کرد77812واحد شبستر88202ایا با این رتبه های نجومی وزرارت بهداشت باید اجازه شرکت دامپزشکان در علوم پایه پزشکی بدهد یا خیر..واقعا وزارت بهداشت حق داره
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
1
خنده دار ترین قسمت اینه که از رشته های دیگر مخصوصا پزشکی دلروسازی حق شرکت در ازمون دامپزشکی رو دلرند کلی خندیدن مگر پزشک دیوانه است که بیاد خودش بدبخت کنه و دامپزشکی شرکت کنه..الان دامپزشکا بدبخترین قشر جامعه هستند
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
1
اون رشته بیهوشی و مراقب های ویژه خوبه کلی خندیدم..در حالی که اکثرا تخصص های جراحی بیکارن بازم از خودشون رشته اختراع میکنن دامپزشکی عالیه بخدا..چطور فوق تخصص جراحی قرینه ام اضافه کنید کلی خندیدیم
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
1
1
همه نظراتی ک دوستان میدن درست و همه هم میدونیم اوضای دامپزشکی خرابه...
ولی دامپزشکی مثل پزشکی نیست که اماده خوری باشه مریض بیادو اینجور چیزا...بستگی به خود فرد داره که چقدر زرنگ باشه ...نمیخوام بگم اوضای دامپزشکی گلو بلبله ولی اونقدرا هم بد نیست بستگی به خود فرد داره هم از نظر علمی هم از نظر زرنگ بودنش...هستن دامپزشکایی که ماهانه 10 12 میلیون درامد دارن و خیلی بیشتر......همه چیز این رشته بستگی به خود فرد داره ...مشکل اکثر دامپزشکا اینه اکثرا دنبال کیلینیک یا داروخونه هستن...خب همینجوری میشه ک اشباع میشه و درامدی هم در شان یه دکتر ندارن...
یه خورده فکر=موفقیت تو هر زمینه ای
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
1
من متوجه فرمایش اون دوست عزیزمون نشدم اگر در دامپزشکی دنبتل کلینک ..داروخانه این چیزا نباشیم باید چکارکنیم مسیول فنی ام که اشباع من نمیدونم ایشون که میگن فکر منظورشون چیه یه دامپزشک کارش درمان یا در حوزه بهداشت که هر دو حوزه الان فوق اشباع از نیروی کار هستش حتی در سطح تخصص هم اشباع هستش
.من متوجهه منظورشون نشدم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
با سلام و احترام به نظر همه ی دوستان، جای تاسسسسسسسسسسسسسسسسف داره که رشته ی تمام حرفه ای دکترای دامپزشکی رو به این روز انداختن و هر کوره دهاتی بدون داشتن حتی یه عضو درست درمان هیئت علمی و بدون داشتن دانش علمی و فنی روز و بدون داشتن فضا و مکان و تجهیزات و بدون بدون بدون و صرفا به خاطر تامین هزینه های دانشگاه خوش اسم و خوش یمن آزاد، اقدام به گرفتن دانشجوی دکترای دامپزشکی می کنن. خروجیش م خب دیگه معلومه چی میشه!!!! نظرای دوستان رو می خوندم که سر رتبه با هم چونه زنی می کنن، بابا ایها الناس، دانشگاه آزادی که بیاد واسه جذب دانشجو، آفففففففففففففف (off) بذاره و دمپینگ راه بندازه، باید فاتحه ش رو خوند! اونوقت شما دم از رتبه میزنین! رتبه کجا بوده !
به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده ی خود را !
سالم باشین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
والا من با رتبه هزار اومدم دامپزشکی چخبرشده
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
دوستان چرا ذهن و اوقات خودتون رو با حرف های همیشگی و تکراری مشوش میکنید.بالا برید پایین بیایین دار بزنید خودتون رو اوضاع همینه که هست آش کشک خاله ست پای همه مونه!!!
درد ما رتبه نیست بابا بفهمید درد ما نا برابری هاست.شاید همون رتبه هشتاد هزار رو که میگین خیلی موفق تر از اون کسی هستش که بارتبه سه هزار و کمتر داره دامپزشکی تهران میخونه!!
وقتی برنامه ریزی و نخبگانی که آش رو واسمون پختن اینو میخوان ما هرگز کاری از پیش نخواهیم برد.بابا مدان بازه و بلاید باز باشه این اصل آزادی و زمینه رشده!!!قانونه طبیعته میتونی گلیم خودتو از آب بکش نمیتونی حذف شو!!!این اصلیه که ما همه مون تابع آنیم .....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
بحث بحث رتبه نیست ...همونطور که دوستمون هم گفتن ممکنه یه نفر که پایین ترین رتبه رو توی کنکور اورده باشه و دامپزشکی میخونه موفقتر از اونی باشه که رتبه خیلی خوب اورده...این وضعی که برای دامپزشکی بوجود اومده مقصرش خود دامپزشکا هستن....دامپزشکی رشته کمی نیست...توی ایران خارو ذلیل شده!همونطور که توی یه سریال دامپزشکی رو مسخره میکنن و هیچکس هم هیچ اعتراضو شکایتی نمیکنه حالا اگه پزشکی بود.... شما کشورای دیکه رو ببینید متوجه میشید دامپزشکی از مهمترین و تاپترین رشته های دانشگاهی هست
مشکل اصلی :
دانشکده خیلی زیاد تو کشور چه سراسری چه ازاد که 70 درصد این دانشکده ها باید پلمپ بشن چون حالا حالا ها دانشجو فارغ التحصیل وجود داره
مشکلی بعد کیفیت اموزشی هست که اصلا وجود نداره
مشکل بعدی عدم مدیریت قوی نظام دامپزشکی هست همه این بهم ریختگیای دامپزشکی برمیگرده به عدم مدیریت صحیح ...
و خیلی از مسایل دیگه
همه این مشکلات شاید خیلی از دوستان با حرف بنده مخالف باشن
ولی خیلی از این مشکلات با رفتن اموزش و الحالق دامپزشکی به وزارت بهداشت 90 درصد اون ها حل شدنیه

اموزش دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت باشه دیگه کسی با رتبه 80 هزار قبول نمیشه توی دامپزشکی
اموز زیر نظر وزارت بهداشت باشه کیفیت بالا میره
اموزش زیر نظر وزارت بهداشت باشه خیلی از دانشکده ها دامپزشکی ورودی هاشون رو خیلی کم میکنن
الحاق خود سازمان دامپزشکی هم اگه زیرنظر وزارت بهداشت باشه فواید اون خیلی بیشتر از مضراتش هست
بیشترین فایده اون مدیریت صحیح و قوی هست که به وضع خراب دامپزشکای امروز سروسامون میده تا حدودی..

من از حکیم میخوام به عنوان عضو کوچیکی از دامپزشکای اینده که این موضوع الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت و همچینین اموزش اون رو به وزارت بهداشت پیگیری کنه
اگر پافشاری بکنیم روی این موضوع اگر همه همکارا پشت هم باشن اگر همگی دست از تلاش واسه احقاق این موضوع برنداریم مطمعن باشین الحاق صورت میگیره واین به نفع همه هست هم دامپزشک هم سلامت جامعه
از حکیم مهر واقعا خواهش دارم که این موضوع رو دوباره پیگیری کنه مصاحبه های مختلف کمپین های مختلف راه اندازی بشه تا این الحاق صورت بگیره

من ادرس کانال کمپین الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت رو اینجا میزارن لطفا منتشر کنین

Telegram.me/elhagvet

به امید روزای بهتر برای دامپزشکی
دکتر امید بهروزی نسب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
0
0
حکیم مهر عزیز
رشته بهداشت و بیماری های پرندگان نیز "دستیاری" است، که در متن به آن اشاره نشده، ولی در عکس آمده است.
لطفا اصلاح فرمایید
سپاس
پاسخ ها
حکیم مهر
| Germany |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
با سلام و احترام،
ضمن تشکر از دقت نظرتان، اصلاح شد.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
1
سلام خداييش بگید دندانپزشک که براش سر و دست ميشکنيد باسواد تر است یا دامپزشک
Aliha1993
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
1
ادعایی نداریم که چون دامپزشکیم همه چی بلدیم ولی همین پزشکا و دندانپزشکا که سنگشونو به سینه میزنن کم اشتباه میکنن?!!!! کم مردمو الکی به کشتن میدن؟!!!!!
سالار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
2
پزشکی و دندون اون زمانی ارزش داشت که این همه بین الملل نیومده بود ،شماییکه میگی با 80 هزار دامپزشکی میگیره اولا اطلاعات غلط بت دادن ثانیا بین الملل کیش بارتبه27500 دندانپزشکی میگیره،با مصاحبه های فرمالیته و فقط بر پایه پول ،البته ترس شما و امثال شما سواد بچه های دامپزشکیه که تو رشته های مربوط به وزارت بهداشت توانایی خودشونو بیشتر از سایر رشته ها به اثبات رسوندن و هر ساله قبولی زیادی میدن...
نظر شما
ادامه