کد خبر: ۳۸۴۸۵
 

به منظور هماهنگی و استانداردسازی فعالیت درمانگاه های دام کوچک جلسه ای در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان همدان با حضور صاحبان این مشاغل برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی استان همدان، در ابتدای جلسه «دکتر درخشنده» رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گفت: با توجه به رشد و گرایش روزافزون نگهداری دام های کوچک و حیوانات خانگی طی سالیان اخیر در منازل و مخاطرات بهداشتی حاصل از این اقدام و اهمیت نقش همکاران شاغل در این حیطه از بخش درمان و پیشگیری به جهت افزایش آگاهی و کنترل بیماریهای مشترک بسیار ضروری و جدی می باشد.

وی در ادامه افزود: با استناد به بازدیدهای کارشناسی درخصوص فضاهای کاری و ارائه خدمات تخصصی از درمانگاه ها مواردی از نقص و فعالیت های خارج از ضوابط و مقررات مشاهده گردیده که یکی از اهداف مهم برگزاری جلسات رفع اینگونه موارد و استاندارد سازی خدمات می باشد.

دکتر درخشنده گفت: طی یک سال گذشته با هماهنگی مسئولین درمانگاه برای کلیه واحدها پروانه مایه کوبی صادر شده است.

درادامه جلسه «دکتر بهرامی» رییس شورای نظام دامپزشکی استان با تأکید بر لزوم توجه همکاران در برخورد با بیماریهای مشترک و لزوم ارائه آمار و گزارشات اینگونه بیماری ها در اسرع وقت به ادارات دامپزشکی مطالبی را بیان کرد و در ادامه افزود: دامپزشکان در صدور گواهی سلامت دامها می بایستی دقت کافی را داشته باشد.

«دکتر مکاری» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان در پایان این جلسه، هماهنگی و تعامل همکاران بخش خصوصی دامپزشکی و استاندارد سازی فعالیت ایشان به خصوص ارائه تشخیص نهایی و درمان های لازم با استناد به آزمایشات پاراکلینیک را لازم و در راستای فعالیت استاندارد و منتج به نتیجه ضروری دانست.

لازم به ذکر است پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد مراکز فعال در اسرع وقت نسبت به استاندارد سازی فضای کار خود بر اساس ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی اقدام نمایند.

 
 
نظر شما
ادامه