کد خبر: ۳۸۴۸۹


رادیوگرافی از اسکلت دالی، نشانگر وجود هیچگونه علامتی از بیماری اوستئوآرتریت غیرطبیعی در بدن دالی نمی‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، دالی نخستین گوسفند شبیه سازی شده و کلون شده بود که در سال 2003 جان خود را از دست داد. به گزارش کارشناسان دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه گلاسکو، این فرضیه که، کلونینگ باعث ایجاد بیماری اوستئوآرتریت و در نهایت مرگ دالی شده است، کاملا بی اساس است.

تیم تحقیقاتی دانشگاه ناتینگهام بر طبق مطالعات خود، دالی هشت ساله کاملا سالم بود و سن طبیعی داشت. به تازگی ارزیابی رادیولوژی اسکلت دالی، بانی ( دختر طبیعی دالی) و مگان و مورگ ( دو حیوان کلون شده از سلولهای متفاوت) نیز صورت گرفته است.

بر اساس یافته‌های دانشمندان که در مجله گزارشات علمی (Scientific Reports) منتشر شده است، هیچگونه علامتی از اوستئوآرتریت غیر طبیعی در دالی و سایر حیوانات کلون شده مشاهده نشده و کل ساختمان و ساختار اسکلت آنها تفاوتی با گوسفندان طبیعی ندارد و کاملا مشابه آنها می‌باشد.

در سال گذشته دانشمندان به وجود این بیماری در دالی شک کردند، اما خوشبختانه با تحقیقات کنونی این فرضیه باطل شد.

دالی میراث دانشگاه ناتینگهام

چهار گوسفند شبیه سازی شده، مشتق از سل لاین رشد یافته از سلول‌های دالی تحت عنوان نامهای دبی، دنیس، دیانا و دیزی هستند. این گوسفندان مرجع مطالعات «دکتر کیت کمپبل» در سالهای 2005 تا 2007 بوده‌اند، وی به دنبال بهبود کارایی انتقال هسته سلول‌های سوماتیک (SCNT) بود.

 

تیم تحقیقاتی وی پس از مطالعات بسیاری که به انجام رساندند به این نتیجه رسید که دالی های ناتینگهام سن طبیعی داشتند و هیچ علامتی از بیماری اوستئوآرتریت در آنها وجود نداشته است. البته لازم به ذکر است که این فرضیه ازآنجا شکل گرفت که دانشمندان مشکوک به آن شدند که در حیوانات کلون شده احتمال شیوع بیماری زودرس و اولیه اوستئوآرتریت وجود دارد.

دانشمندان با توجه به این احتمال، به رادیوگرافی مقایسه ای اسکلت دالی و سایر گوسفندهای کلون شده که در موزه ملی اسکاتلند نگهداری می‌شد، پرداختند و هیچ تفاوتی میان اسکلت این حیوانات و گوسفندان طبیعی نیافتند.

 

 

منبع: nottinghampost و sciencedaily

نظر شما
ادامه