کد خبر: ۳۸۵۱۵

 


دانشمندان چینی از اینترفرون نوترکیب در آب آشامیدنی طیور، در مبارزه با آنفلوانزای پرندگان استفاده می‌نمایند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، آنها در جهت پیشگیری و درمان در مقابل آنفلوانزای پرندگان از اینترفرون نوترکیب مرغ استفاده می کنند که به طور طبیعی باعث ایجاد تحریک سیستم ایمنی در بدن پرنده شده و در جهت پیشگیری و درمان بیماری آنفلوانزای پرندگان کاربرد دارد.

در حال حاضر، انواع واکسن‌ها به طور گسترده در جلوگیری از عفونت در پرندگان در صنعت طیور چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما آنها به علت تنوع بیش از حد سویه‌های مختلف ویروس آنفلوانزا، باعث پیشگیری از همه‌گیری‌های جدی و خطرناک نمی‌شوند.

در نتیجه، این صنعت نیازمند روشهای تشخیص و درمان جدید در مقابله با این بیماری می‌باشد.

چراغ سبز استفاده از آلفا-اینترفرون

هم‌اکنون دانشمندان آسیایی موسسه میکروبیولوژی آکادمی علوم چین با همکاری مرکز ملی تحقیقات تکنولوژی حفاظت از حیوانات شروع به استفاده از اینترفرون آلفا در طیور نموده‌اند.

اینترفرون نقش کلیدی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی در مراحل آغازین عفونت ویروسی دارد و باعث القای تولید پروتئین‌های ضد ویروسی در بدن می‌شود.

ابتدا ژن آلفا اینترفرون مرغ در باکتری ای کولای القا شده و این باکتری شروع به تولید پروتئین آلفا اینترفرون طیور را می‌نماید. سپس پروتئین فوق جداسازی و خالص گردیده و به آب آشامیدنی پرندگان افزوده می‌شود.

نتایج حاصل از این تحقیقات، حاکی از آن است که، پرندگانی که اینترفرون را دریافت نمودند در مقابل ساب‌تایپ H9 آنفلوانزای پرندگان ایمن شدند و این نشاندهنده این موضوع است که، پروتئین در حالت in vivo و در شرایط بدن حیوان، فعال باقی می‌ماند.

این محصول، برخلاف سایر واکسن‌های آنفلوانزای پرندگان، باعث ایجاد مقاومت در بدن نخواهد شد. همچنین دارای عوارض جانبی اندک و سرعت عمل بالا می‌باشد. این مزایا باعث شده که این محصول علاوه بر مفید بودن، نقش موثری در مدیریت طولانی مدت بیماری داشته باشد.

منبع: Poultry World

 

نظر شما
ادامه