کد خبر: ۳۸۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر



قصاب متخلفی که اقدام به کشتار گاو در منزل مسکونی خود کرده بود توسط بازرسین نظارتی شبکه دامپزشکی بیرجند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند، با بررسی این مورد کارشناسان شبکه دامپزشکی بیرجند به سرعت با حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی در این خصوص اقدام کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: در این بازدید لاشه یک راس دام سنگین که به صورت غیربهداشتی ذبح شده بود، کشف و ضبط گردید.

«دکتر حسن علیزاده» خاطرنشان کرد: کشتار غیرمجاز دام یکی از راه‌های اساسی در انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده و تحت هیچ شرایطی دام‌های کشتار شده در این شرایط مورد تأیید دامپزشکی نیست.

وی افزود: کشتار غیرمجاز دام از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی می‌باشد و علاوه بر خطرات انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، باعث آلودگی زیست محیطی نیز می‌شود.

دکتر حسن علیزاده خاطرنشان کرد: دام‌های ذبح شده در خارج از کشتارگاه بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی کشتار و عرضه می‌شوند و از آنجایی که فاقد بازرسی قبل، حین و بعد از کشتار می‌باشند احتمال آلودگی‌های انگلی و یا میکروبی و ویروسی در این دام‌ها وجود داشته، لذا توصیه می‌شود از مراکزی گوشت خریداری شود که تحت نظارت و ممهور به مهر بهداشتی و برچسب دامپزشکی باشد.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
1
اینکه تمیزتر از کشتارگاه دامه فقط یک مسوول فنی کم دارد که تخلفاتش را گردن اون بندازه
نظر شما
ادامه