کد خبر: ۳۸۵۹۲

 

مطالعات در مبارزه با اجرامی که سالانه باعث گلودرد میلیونها نفر می‌شوند، با کمک تحقیقات جدید صورت گرفته بر روی اسبها به پیشرفت‌های جالبی دست یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، دانشمندان و دامپزشکان به تازگی ژنهایی را شناسایی نمودند که آنها را در توضیح اینکه چگونه باکتری ها در بدن انسان زنده می مانند، یاری رسانده است.

بر اساس یافته‌های جدید، عفونت های ناشی از باکتری استرپتوکوکوس پایوژنز، در طی دو دهه اخیر افزایش یافته است. آنها معتقدند که سالانه 600 میلیون گلودرد ناشی از التهاب در جهان رخ می دهد و این عفونت منجر به ایجاد یک بیماری تهاجمی خواهد شد.

دانشمندان در حدود 1800 ژن در باکتری‌ها شناسایی نمودند که باعث ایجاد گلودرد در انسان می‌شود. به طور معمول محققین، در هر آزمایش یک ژن را شناسایی می کنند.

 

با این حال، دانشمندان دامپزشک انگلیسی راهی را کشف کردند که به طور همزمان تمام ژن‌های دارای قرابت نزدیک به یکدیگر از خانواده استرپتوکوکوس پیوژنز را هم زمان مورد آزمایش قرار دهند. این خانواده استرپتوکوکوس اکویی نامیده می‌شوند.

آنها این روش را با دانشمندان تگزاس، به اشتراک گذاشتند و سپس با استفاده از این تکنیک، توانستند تغییرات و تنوع باکتری‌های متنوع ذکر شده را در انسان نیز مورد ارزیابی قرار دهند و 92 ژن باکتری را که نیازمند رشد در بزاق انسان بوده و باعث ایجاد شروع عفونت می‌شوند، را شناسایی نمودند.

«دکتر جیمز موسر» در خبرنامه سلامت حیوانات اذعان داشت که توانایی تعیین اهمیت هر کدام از‌ ژنهای موجود در استرپتوکوکوس پایوژنز در یک آزمایش واحد، جهت سرعت بخشیدن تحقیقات مورد‌نیاز برای این پاتوژن پراهمیت در انسان، یک ابزار قدرتمند در پیشبرد و سرعت بخشیدن به انجام این مطالعات محسوب می‌شود.

وی افزود هم‌اکنون ما با استفاده از این روش پیشنهادی دامپزشکان در اسب، به سرعت توانستیم اثبات کنیم که شش ژن از این ژنهای جدید باکتری فوق باعث رشد باکتری در بزاق دهان انسان می‌شوند.

در نتیجه وی گفت: این اطلاعات جدید دارای نتایج شگفت انگیزی در پیشرفت و شناخت راه‌های جدید درمان و واکسیناسیون در جهت بهبود سلامت انسان خواهد بود.

منبع: health.usnews

 

نظر شما
ادامه