کد خبر: ۳۸۶۰۰
 

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از جمعه بازار پرندگان کرمان به عنوان یک منبع انتشار بسیاری از بیماری ها نام برد و گفت باید نسبت به تعطیلی این بازار اقدام لازم صورت گیرد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر حسین رشیدی» در جلسه ستاد آنفلوآنزای پرندگان گفت: از آنجایی که در مورد بیماری آنفلوانزای پرندگان، پایش بیماری بصورت فعال و غیر فعال انجام می گیرد خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از بیماری در سطح مرغداریهای استان مشاهده نشده است .

وی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر یکی از مشکلات موجود، وجود جمعه بازار پرندگان است که بصورت غیر قانونی دایر شده است و هیچ نظارتی از سوی دستگاههای اجرایی استان بر روی بازار فوق وجود ندارد و این جمعه بازار می تواند برای استان خطرآفرین باشد، زیرا می تواند منبع بسیاری از بیماری های تهدید کننده صنعت طیور استان باشد .

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در ادامه با اعلام اینکه آنفلوآنزای پرندگان از طریق مصرف خوراکی گوشت مرغ و تخم مرغ به انسان منتقل نمی شود، افزود: از طریق تماس با پرنده زنده بیمار و یا تلف شده امکان انتقال بیماری وجود دارد و افرادی که به جمعه بازار پرندگان رفت و امد دارند در صورت بیمار بودن پرنده احتمال اینکه ویروس سرایت کند بسیار بالا است.

این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به اینکه در مبادی ورودی استان پست های قرنطینه ثابت مستقر شده است و با همکاری نیروی انتظامی از ورود و خروج دام و سایر مواد خام دامی بدون مجوز جلوگیری می‌شود متاسفانه اینگونه پرندگان بصورت قاچاق وارد شده که می تواند کل مرغداریها و پرندگان منطقه را درگیر بیماری نماید که خسارات جبران ناپذیری را بر جای گذارد .

رشیدی از شهروندان محترم خواست در صورت نیاز به پرنده زینتی از فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی خریداری نمایند زیرا که این اداره کل بر اینگونه فروشگاهها نظارت داشته و انها را مورد پایش بیماری قرار می دهد .

این مسئول در پایان گفت: اداره کل دامپزشکی استان کرمان توانسته است با راه اندازی تلفن شکایات مردمی با شماره 1512 گام مهمی در رسیدگی به شکایات و مشکلات شهروندان بردارد و از این رو از کلیه شهروندان محترم درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه سوال و یا شکایات در حوزه دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512 و همچنین سامانه پیامک 3000231512 انعکاس دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم را کند.

 
 
نظر شما
ادامه