کد خبر: ۳۸۶۰۱
 

فرماندار ایلام با ذکر ساماندهی بازار عرضه و کشتار دام گفت: میدان دام زنده به جنب کشتارگاه ایلام انتقال می یابد و تمامی کشتارها باید با نظارت مستقیم و مستمر دامپزشکی و کشتارگاه باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «معروف بسطامی» روز چهارشنبه در نشست ساماندهی کشتارهای غیر مجاز دام شهرستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت کشتار و عرضه بهداشتی و تحت نظارت، با مرتکبین کشتار غیر مجاز دام که سلامت مردم را به بازی می گیرند، به شدت برخورد می شود.

وی در ادامه از لزوم تشکیل گشت های مشترک تعزیرات حکومتی با مرکز بهداشت ،دامپزشکی، صنعت و معدن ،انتظامی و دیگر دستگاه های مرتبط خبر داد و گفت: نظارت جدی و مستمر بر مکان های عرضه گوشت به دستگاه
های اجرایی مرتبط ابلاغ شده و این گشت ها به طور مداوم تمام بخش های شهرستان را پوشش خواهند داد.

بسطامی همچنین فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم نسبت به خطرات بهداشتی کشتار سنتی و لزوم تبدیل آن به کشتار صنعتی و بهداشتی را حایز اهمیت خواند و از صداوسیما و رسانه ها خواست نسبت به این امر مهم اهتمام ورزند.

فرماندار ایلام تاکید کرد: نظارت مستمر بر سلامت کشتارهای مجاز انجام می گیرد اما در کشتارهای غیر مجاز این امکان وجود ندارد که همین امر موجب شیوع بیماریهای مشترک دام و انسان می شود.

به گفته وی در برخی بیماری‌ها دام ها اصولا اجازه کشتار ندارند و عدم دقت در این موضوع و عدم معاینه دام قبل از کشتار توسط دامپزشک و کشتار این گونه دام‌ها سبب آلودگی شدید محیط و به خطر افتادن سلامت استفاده کنندگان این گوشت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه ها همکاری لازم برای ساماندهی کشتارهای غیر مجاز را داشته باشند، گفت: ساماندهی این حوزه نباید تنها در شعاع خاصی از استان باشد و تحقق ساماندهی در تمام نقاط استان ضروری است و در این راستا نگاه مردم باید به مقوله بهداشت مواد غذایی تغییر کند و آگاهی بخشی در حوزه بهداشت ضرورت دارد.

 
 
نظر شما
ادامه