کد خبر: ۳۸۶۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

سرپرست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان گستره فعالیت های این مجموعه گفت: کار و حرفه دامپزشکی شب و روز ندارد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر محمد اصغرزاده» به فعالیت های شبانه روزی دامپزشکی در دو بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد و افزود: برخی از نظارت و کنترل های دامپزشکی از جمله نظارت های بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های طیور و همچنین مراکز قطعه بندی و بسته بندی شب تا صبح اعمال می شود تا گوشت و امعا و احشای سالم و طیب به دست مصرف کنندگان برسد.

وی یکی دیگر از فعالیت های شبانه روزی دامپزشکی را کنترل دقیق بر محموله های دام، طیور، فرآورده های خام دامی در پست های قرنطینه بین راهی عنوان کرد و گفت: نظارت بر نقل و انتقال محموله ها در پیشگیری و شیوع بیماری ها بسیار مهم و حساس است.

سرپرست دامپزشکی خراسان جنوبی به وظیفه مندی حدود 400 نوع خدمت متنوع سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد و اذعان داشت: در برخی از این حوزه ها اگر کوتاهی و قصوری صورت گیرد سلامت جامعه و مردم تهدید می شود که می تواند امنیت بهداشتی و روانی جامعه را تحت تاثیر قرار داده و سبب بروز بحران در کشور شود.

اصغرزاده یادآور شد: در برخی موارد مانند مرگ و میر مشکوک دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل حتی در هر ساعت از شبانه روز و یا حتی ایام تعطیل، باید به سرعت نمونه گیری و آزمایشات لازم انجام شود تا اگر موردی از بیماری های واگیر و مسری ظهور کرد، بتوان بلافاصله اقدامات پیشگیری و قرنطینه ای را انجام داد.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
کار داشته باشه دامپزشکی شب و روزش مشکلی نیست الان مشکل دامپزشکی اینه کار نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
البته اگر کار داشته باشی هم بروسلوز برات شب نمیزاره
نظر شما
ادامه