کد خبر: ۳۸۶۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان:
«دکتر حسین رشیدی» افزود: اکیپ دامپزشکی که از ساعات اولیه صبح امروز در منطقه حضور یافته است، شامل دامپزشک برای اقدامات درمانی دام‌های آسیب دیده و همچنین ارزیابی تلفات دامی است ...
 

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه برای آوربرداری از روی لاشه دام و طیور تلف شده در منطقه زلزله‌زده کرمان نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم، گفت: در برآورد اولیه ۱۵ راس دام و ۳۰ قطعه طیور در روستای گورک مرکز زلزله ۶.۱ ریشتری تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر حسین رشیدی» در بازدید میدانی از روستای گورک کانون زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز استان کرمان، اظهار داشت: معمولا در زلزله‌های مناطق روستایی احشام زیادی تلف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه روستائیان برای نگهداری دام و طیور خود از ساختمان مقاوم و مناسبی استفاده نمی‌کنند، گفت: همین امر سبب کشته شدن احشام در همه زلزله‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه اکیپ دامپزشکی از ساعات اولیه صبح امروز در منطقه حضور یافته است، افزود: این اکیپ شامل دامپزشک برای اقدامات درمانی دام‌هایی که آسیب دیده‌اند و همچنین ارزیابی تلفات دامی است.

وی با بیان اینکه ارزیابی اولیه از منطقه زلزله‌زده انجام شده است، خاطرنشان کرد: تلفات دامی فقط در روستای گورک کانون زلزله بوده و در روستاهای اطراف هیچ تلفاتی نداشته است.

رشیدی با بیان اینکه بر اثر زلزله 15 راس دام و 30 قطعه طیور در روستای گورک مرکز زلزله 6.1 ریشتری تلف شدند، افزود: دام‌های زیرآور مانده برای جلوگیری از بروز کانون عفونت باید سریعا از زیر آوار خارج شود که برای این کار نیازمند کمک همه دستگاه‌ها هستیم.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
خسته نباشید همین که به این سرعت تعداد تلفات سرشماری شده کار بسیار مهم بوده است حالا بفرمایید استراحت کنید تا "همه دستگاهها" به کمک هم بتوانند این سی عدد طیور و پانزده تا دام تلف شده رو خارج و دفن کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
دکتر خسته نباشید
نظر شما
ادامه