کد خبر: ۳۸۶۱۹
 

رئیس دانشگاه شهرکرد از آغاز اجرای طرح پارک حیوانات در این دانشگاه خبر داد و گفت: تداوم این طرح در انتظار تامین منابع مالی وعده داده شده مسئولان ارشد استان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، کلینیک دامپزشکی دانشگاه شهرکرد در مرکز دانشگاه و مجاور جاده ورودی به شهر واقع شده که انتقال این کلینیک و دام ها به مکانی دیگر نیازمند صرف هزینه است .

از آنجا که این کلینیک از شرایط مناسب بهداشتی محروم است، مدیریت دانشگاه برای سر و سامان بخشیدن به محیط کلینیک، وضعیت حیوانات و ارتقای بهداشت، طرح راه اندازی پارک حیوانات در جوار این کلینیک را ارائه کرد.

این طرح در جلسه شورای هیات رییسه دانشگاه در اردیبهشت سال گذشته تصویب و برای اجرای آن 10 هکتار زمین و حدود 400 میلیارد ریال اعتبار برای مدت 10 سال اجرا پیش بینی شده است .

در این پارک، انواع حیوانات اهلی و غیراهلی در محیطی ایمن نگهداری می شوند .

«دکتر شایان شامحمدی» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره اظهار کرد: برای آغاز طرح پارک حیوانات مقرر شد 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه شهرکرد تامین شود و معاون برنامه ریزی استانداری نیز پیشتر وعده تامین اعتبار به همین میزان را داد.

وی بیان کرد: دانشگاه اجرای این طرح را در تابستان امسال آغاز کرد و با انجام زیرسازی های لازم از خیابان اصلی به سمت کلینیک دامپزشکی تاکنون 2 میلیارد ریال از این اعتبار تامین و هزینه شده، اما اعتبار استانداری تاکنون تخصیص نیافته است .

بیش از هشت هزار دانشجو در 184 رشته تحصیلی در دانشگاه شهرکرد مشغول علم آموزی هستند و 321 هیات علمی در دانشکده های کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، ادبیات و علوم انسانی و دامپزشکی و پنج پژوهشکده فناوری جنین، زیست فناوری، بیماریهای مشترک انسان و دام، مرکز تحقیقات منابع آب و نانوتکنولوژی در حال تدریس و فعالیت هستند.

 
 
نظر شما
ادامه