کد خبر: ۳۸۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» در سفر به استان کرمانشاه اظهار داشت: انتقال امکانات از استان‌های دیگر به این استان همچنان ادامه دارد ...



حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از تخصیص کامل اعتبارات ملی به استان زلزله زده کرمانشاه خبر داد و گفت: انتقال امکانات از استان‌های دیگر به این استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در سفر به کرمانشاه اظهار داشت: در پی وقوع زلزله اخیر و متاثر شدن بیش از ۸ شهرستان و بیش از ۶۵۰ روستا و ویرانی‌های به بار آمده، به حوزه دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم و نیز حوزه زیرساخت‌های صنایع بالادستی و پایین دستی مرتبط با دام و طیور خساراتی وارد شد.

وی بیان داشت: در همان روز اول معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور به استان کرمانشاه اعزام شد تا از نیازمندی‌هایی که طی روزهای اول در این مناطق ضرورت دارد پشتیبانی کنند.

این مقام مسئول افزود: همچنین با کمک تیم‌های استانی ارزیابی بیش از ۶۵۰ روستا که خسارت دامی داشتند انجام گرفت و در کنار آن روستاهایی که دام، آبزیان و طیور تلف شده داشتند به صورت کامل از لاشه‌ها پاکسازی و دفن بهداشتی شدند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده در مناطق زلزله زده توسط اکیپ‌های دامپزشکی تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع ضرورت بهداشت عمومی را می‌طلبید و امکان بروز بیماری‌ها وجود داشت، اکیپ‌ها به سرعت این کار را به انجام رساندند.

رفیعی پور با تصریح اینکه کار دفن بهداشتی در ۳۵۰ روستا در بازه زمانی مناسبی انجام شد، گفت: با توجه به اینکه آمار اتلاف در این مناطق ارقام سنگینی بود، کار جهادی و شبانه روزی و ایثارگرانه همکاران دامپزشکی این مهم را میسر کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی خاطرنشان کرد: در روزهای اول وقوع زلزله پس از تشکیل ستاد بحران در تمام استان‌ها و در سطح ملی، تلاش شد سهمی از منابع استان‌ها به استان زلزله زده کرمانشاه تخصیص یابد.

وی با اشاره به اکیپ‌های دامپزشکی در مناطق زلزله زده کرمانشاه خاطرنشان کرد: به تعداد ۶۵ اکیپ که مشغول خدمت‌رسانی در این مناطق بودند، تعداد ۲۵ اکیپ هم آماده بودند تا در صورت لزوم اعزام شوند.

این مقام مسئول همچنین اشاره‌ای به تعداد تلفات داشت و افزود: ۷۰۰ هزار قطعه ماهی و بیش از ۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین در این مناطق تلف شدند و برای جلوگیری از انتشار بیماری‌ها اکیپ‌های دامپزشکی آن‌ها را به طریقه بهداشتی دفن کردند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: همانطور که درصدی از اعتبارات و امکانات استان‌های همجوار را به کرمانشاه تخصیص دادیم و امکانات همچنان در حال انتقال است، تمام تلاش می‌کنیم تا با هر تخصیص که دریافت می‌کنیم، تخصیص استان کرمانشاه را به درصد واقعی و کامل انجام دهیم.

رفیعی پور در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و پیشگیری وظیفه خود را انجام می‌دهیم تا به دامداران عزیز کرمانشاهی خدمت رسانی کنیم و برای این موضوع از ظرفیت و امکانات تمام استانهای دیگر هم استفاده خواهیم کرد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
۱۰۰۰۰ یا ۳۰۰۰۰ کدوم درسته ؟
نظر شما
ادامه