کد خبر: ۳۸۶۳۸



این نشست با حضور مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور، دکتر علوی، دکتر مهندس رئیس مجمع منطقه5 کشور و مدیران کل دامپزشکی استانهای میگو پرور شامل استان های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برگزارگردید .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، در ابتدا «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان ضمن عرض خیرمقدم درخصوص وضعیت بیماریهای آبزیان و استعداهای آبزی پروری استان مطالبی را بیان نمود.

در ادامه «دکتر قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور درخصوص سیاست سازمان در مورد کاهش بیمارهای آبزیان، دستورالمعلها وآیین نامه های اجرایی، شناسایی نقاط قوت و ضعف، رعایت اصول بیوسکیوریتی و لزوم مستند سازی در مزارع پرورشی و مراکز تکثیر،آموزش کارشناسان و بهره بردارن مطالبی را عنوان نمود و در خصوص تفاهم نامه و دستورالعمل 34 بندی که یک دستورالعمل اجرایی بین روسای سازمان دامپزشکی و اداره شیلات می باشد نیز توضیحاتی را بیان داشت.

همچنین دکتر قاجاری به دستورالعمل های تنظیم شده بر اساس OIE که از ابتدای زنجیره تولید پست لارو تا انتهای آن که بسته بندی میگوی پرورشی است اشاره نمودند که با مقتضیات منطقه ای مطابقت داشته است.

دکتر مهندس مدیر منطقه 5 نیز درخصوص رفع موانع عمل آوری میگو ، به کارگیری مسئولین فنی با تجربه و کار آمد در حوزه تکثیر و پرورش میگو و همچنین تشکیل کمیته علمی با حضور نمایندگان سازمان دامپزشکی کشور و کارشناسان مجرب استانها مطالبی را عنوان نمود.

در ادامه مدیران کل استانهای میگو پروردرخصوص عملکرد استانها در حوزه آبزی پروری با بیان مشکلات و ارائه پیشنهادات تبادل نظر پراختند.

در پایان دکتر قاجاری با توجه به اینکه یکی از پرطرفدارترین حوزه های صنعت شیلات، پرورش میگو است و به سمت رشد و تراکم بالاتر می­رود، ضمن تقدیر و تشکر از همه مدیران کل و کارکنان ایشان؛ اظهار امیدواری کرد همانگونه که در سال 96 کار خوب و موفقیت آمیزی داشتیم، امید است در 97 نیز موفق بوده و تولید ما بالاتر برود.

نظر شما
ادامه