کد خبر: ۳۸۶۴۹
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور احیای زیرساختهای بهداشتی - قرنطینه‌ای در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را در اولویت دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر علیرضا رفیعی پور» امروز در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ضمن تقدیر از همکاران دامپزشکی برای مدیریت مناسب بحران پیش آمده هدف از سفر خود به این مناطق را دیدار با مسئولان استان برای اطلاع از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده و همچنین دیدار با مردم و دامداران خسارت دیده این مناطق عنوان کرد.

وی بیان داشت: اطلاعاتی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در اختیار بنده گذاشته شد بیانگر این است که در مدت کوتاهی عملکرد فوق العاده ای با همکاری ستاد بحران در این مناطق انجام شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: ستاد بحران دامپزشکی با تشکیل اکیپ ها و اعزام آنها بزرگترین کمک را به مردم این مناطق کردند و نتایج تلاش های آنها در بین مردم، بهره برداران و تولیدکنندگان کاملا مشهود است.

رفیعی پور به اقدامات سازمان دامپزشکی در خصوص این بحران اشاره کرد و گفت: ما هم در تهران تصمیم گرفتیم که انبارهای سازمان و استانها به روی کرمانشاه برای تهیه سموم، وسایل حفاظت فردی و... باز باشد تا از این بحران عبور کنیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه بیماری متوجه دام و طیور در این مناطق نشود، تیم های عملیات واکنش سریع باید با هوشیاری بیشتر و آماده تر در این زمینه عمل کنند تا بیماری های دامی در خلا ایجاد شده به واسطه زلزله، بروز نکند.

این مسئول در ادامه ابراز امیدواری کرد که با تداوم عملکرد حمایتی استاندار کرمانشاه و ادامه خدمات دامپزشکی حجم این مصیبت را کم کنیم و شاهد رونق دوباره تولید در این مناطق باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: تمام تلاش ها باید برای احیای زیرساختهای بهداشتی و قرنطینه ای در این مناطق باشد تا دامداری، آبزی پروری و... مجدد احیا شود.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و فنی دامپزشکی در ادامه کار و تا انتهای بازسازی مناطق به تولیدکنندگان ادامه دارد تا تولید باکیفیتی داشته باشند و این موضوع قطعا به کمیت هم کمک می کند.

 

 

نظر شما
ادامه