کد خبر: ۳۸۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر


بازرس کل استان خراسان رضوی و رئیس منطقه ۲ بازرسی کل کشور خطاب به مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی اظهار داشت: در تامین امنیت غذایی جامعه، آماده هر گونه همکاری با دامپزشکی هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، در این دیدار که در دفتر مدیر کل بازرسی استان انجام شد، «حجت الاسلام حسن درویشیان» ضمن با اهمیت خواندن فعالیت‌های دامپزشکی در تامین امنیت و سلامت غذایی اظهار داشت: حوزه حساسی در اختیار دامپزشکی قرار گرفته و با توجه به حساسیت مردم لازم هست نظارت‌های خود را افزایش دهید.

وی در این دیدار یادآور شد: برخی وظایف دامپزشکی با دانشگاه علوم پزشکی هم‌پوشانی دارد و بایستی سعی شود تا هر ۲ نهاد با فعالیت‌های مشترک، گشت‌ها و نظارت‌های خود را در زمینه افزایش امنیت غذایی افزایش دهند.

حجت الاسلام درویشیان خاطرنشان ساخت: بایستی از ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی برای اطلاع‌رسانی از خدمات خود به مردم استفاده کنید و اطلاعاتی را که مورد نیاز مردم است از این طریق در اختیار مخاطبان و آحاد جامعه قرار دهید تا آگاهی مردم را افزایش دهید.

وی گفت: مردم به عنوان بهترین ناظر می‌توانند در کنار شما قرار گیرند و با افزایش اطلاع‌رسانی می‌توانید شاهد افزایش گزارش‌های مردمی باشید.

بازرس کل استان و رئیس منطقه ۲ بازرسی کل کشور، وظایف سازمان بازرسی را با هدف پیشگیری از تخلفات و بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی و با دو محور اجرای نظارت بر رعایت قوانین و نظارت بر حسن جریان امور دانست.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار با اشاره به وظایف گسترده دامپزشکی و عدم همخوانی نیروی انسانی و تجهیزات و منابع با این وظایف، خواستار حمایت سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی با این مجموعه شد.

«دکتر احمد شریعتی» اظهار داشت: حفظ و حراست سرمایه دامی از وظایف دامپزشکی است که با توجه به حجم بالای سرمایه و اشتغال در این بخش، ضروری است توجه بیشتری به دامپزشکی شود تا از رهگذر حفظ این منابع، ایجاد اشتغال پایدار و امینت سرمایه‌گذاری در این بخش تامین شود.

وی یادآور شد در بحث بیماری‌های مشترک نیز، شغل دامپزشکی حساسیت‌های خاص خود را دارد و بروز و شیوع هر بیماری مشترک تبعات خاص سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خاص خود را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

شریعتی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به ورود سالانه ۲۵ میلیون زائر آستان ملائک پاسبان رضوی، تامین سلامت و امنیت غذایی در زمینه فرآورده‌های خام دامی را از وظایف دامپزشکی دانست و خاطرنشان ساخت: با کمبود نیروی موجود، تمام سعی خود را در انجام صحیح این وظیفه بکار بسته‌ایم.

وی یادآورشد اعتقاد داریم با هزینه کم سیاست‌های پیشگییرانه توسط دامپزشکی می‌توانیم از صرف هزینه‌های سنگین بعدی در خصوص کنترل بیماری‌ها جلوگیری نماییم.





انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
جناب بازرس عزیز تو رو خدا به داد این مسولین فنی به‍داشتی بینوا برسید این کارفرمایان ....... بد جوری دارند امنیت غذایی به خطر می اندازند
نظر شما
ادامه