کد خبر: ۳۸۶۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر



طرح ده گردشی و معاینه رایگان دام‌های روستایی در بخش ارد از توابع شهرستان گراش به مرحله‌ی اجرا گذاشته شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، «دکتر ایزدی» سرپرست اداره دامپزشکی گراش گفت: در این طرح کارشناسان این اداره با حضور در دامداری‌های بخش ارد ضمن معاینه رایگان دام‌های بیمار، توصیه‌های لازم در ارتباط با پیشگیری از بیماری و درمان را به دامداران ارائه دادند.

شایان ذکر است این طرح به صورت مستمر در بخش‌ها و روستاهای شهرستان گراش اجرایی می‌گردد.

«دکتر سروش اسدی» کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان گراش در ادامه اظهار داشت: انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها، سبب کاهش موارد بروز بیماری و متعاقب آن در کاهش تلفات و افزایش راندمان گله بسیار مهم و حیاتی است و این امر میسر نمی‌شود مگر با همکاری بیش از پیش دامداران با واکسیناتورها و کارشناسان دامپزشکی.

وی تامین و حفظ بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی، مراقبت، پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را از مهمترین محورهای عملکرد دامپزشکی در راستای بهداشت همگانی ذکر کرد.

در پایان دکتر ایزدی افزود: با توجه به نبود بخش خصوصی در این شهرستان و ضرورت بررسی و پایش بیماری‌های دامی، این طرح می‌تواند کمک شایانی به دامداران منطقه در جهت کاهش بیماری و رشد و رونق اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باشد.



 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
مایه تاسف است.این همه فارغ التحصیل بیکار ان وقت دوستان ما ایده جدید خلق می کنند.
دامپزشک بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
0
0
بابا این مسخره بازیها دیگه چیه؟ده گردشی یا نمایش بازی.
نظر شما
ادامه