کد خبر: ۳۸۶۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

 


ماری‌جو‌انا علاوه بر خواص درمانی در انسان، در درمان حیوانات نیز کاربرد دارد. 

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم  مهر، دانشکده دامپزشکی دیویس کالیفرنیا در حال انجام تحقیقات مفصل در ارتباط با تاثیرات درمانی روغن شاهدانه بر حیوانات خانگی می‌باشد که در نوع خود برای نخستین بار صورت پذیرفته است.

«امیلی» صاحب سگ شش ساله ای است که بسیار عصبی و پرجنب و جوش می‌باشد. وی برای ایجاد آرامش در حیوان، شروع به استفاده از روغن شاهدانه برای سگ خود نمود و حیوان حداقل روزی دو بار از این روغن مصرف می‌کرد.

وی متوجه شد علاوه بر اینکه سگ با مصرف این روغن به آرامش رسیده، بلکه مدت زمان بیشتری را همراه با وی یه پیاده روی می‌پردازد.

«دکتر جیمی پیتون» دامپزشک، می‌گوید: متاسفانه تاکنون مطالعات دقیقی در رابطه با میزان دوز مناسب برای مصرف این دارو در حیوانات منتشر نشده است. وی به تازگی شروع به تحقیق و بررسی اثرات این روغن در حیوانات خانگی نموده است.

 

اینکه این محصول چه مزایایی دارد و دارای چه عوارض جانبی می‌باشد، با استفاده از این تحقیقات به نتیجه خواهد رسید. تاکنون در حدود 400 نفر از صاحبان حیوانات پاسخگوی تاثیر مفید این ترکیب بر حیوان خود بوده‌اند و این محصول را جایگزین مناسبی جهت ترکیبات شیمیایی دانستند.

دکتر پیتون می‌گوید: این روغن گیاهی در کنترل درد، اضطراب و اختلالات تشنج بسیار موثر می‌باشد. با تکمیل تحقیقات فوق راهی جهت پیشرفت‌های عظیمی در دامپزشکی گشوده خواهد شد.

منبع: kusi.com

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دامپزشک جویای کار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
حکیم مهر عزیز با سلام
به نظر می رسد در بیان یا ترجمه این مطلب اشتباهی رخ داده، چون که اگر منظورتان ماری جوانا باشد آنرا از شاهدانه تهیه می کنند نه سیاهدانه. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
سگ بیچاره معتاد شده دیگه حال جنب و جوش نداره
علیرضا
|
Turkiye
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
0
0
دوست عزیز روغنcbd حاوی موادی استکه ازاثرات روانگردانی ماریجوانا جلوگیری میکند.thc
نظر شما
ادامه