کد خبر: ۳۸۶۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
 

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، گردهمایی سالانه مسئولین حراست اداره کل دامپزشکی استان ها با عنوان "نحوه رصد، کنترل، نظارت و پیشگیری سوء جریان ها در محیط ها " در محل سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور با حضور مسئولین مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حراست کل کشور، وزارت اطلاعات و سازمان دامپزشکی کشور برگزار گردید.


در این نشست، مهندس احمد علی حبیب کاظمی، مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی با اشاره به اهم راهبردهای حراست سازمان دامپزشکی کشور و همچنین اهداف نشست در رابطه با نحوه رصد، کنترل، نظارت و پیشگیری سوء جریان ها در محیط ها فراروی ماموریت دامپزشکی کشور برنامه محوری و استفاده از توان مسئولین حراست استان ها در قالب کارگروه های تخصصی را از مهمترین برنامه های دفتر مرکزی حراست برای پیشبرد اهداف سازمان دامپزشکی کشور، مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حراست کل کشور برشمرد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین قراخانلو معاون حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور ضمن اشاره به مطالب برگرفته از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر و آموزه های دینی به اهمیت نقش و جایگاه حراست اشاره کرد و وظیفه واحدهای حراست را صیانت از اعتماد عمومی در آیینه قرآن وسیره اهل بیت تبیین کرد.

دکتر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی دیگر سخنران این نشست بود . وی ضمن تعریف و تبیین جایگاه حراست در مجامع بین المللی، به نقش و جایگاه حراست در سازمان مرکزی و اداره کل دامپزشکی استان ها اشاره کرد و افزود:حراست بازوی کمکی مدیران در ستاد و سطوح مختلف ملی و استانی هستند.

وی در ادامه به ظرافت نقش حراست ها در حفاظت و مراقبت از نیروی انسانی اشاره نمود.

در ادامه این نشست، دکتر محمدرضا درگاهی مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی به همراه معاونین مرکز در جلسه حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداخت. دکتر درگاهی ضمن تبیین سیاست های جدید وزارتخانه و مرکز حراست افزود: رصد وکنترل گلوگاههایی که در آنها ارباب رجوع نیازمند دریافت خدمات و اخذ مجوز می باشند ، درپیشگیری از سوء جریان ها اهمیت بسزایی دارد وحراست ها بایستی در این حوزه نظارت آشکار و پنهان داشته باشند.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به ظرفیت های دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی کشور، بر حضور فعال حراست در تمامی حوزه ها و اعمال نظارت های لازم ، تاکید نمود و گفت: بر اساس تاکیدات مقام عالیه وزارت جهاد کشاورزی  نیاز است که حراست ها برای نظارت بیشتر تقویت شوند و جهت تحقق این امر تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد.

در ادامه دکتر درگاهی با طرح موضوع ارتباط با تشکیلات حراست افزود: از مشکلات ویژه حراست در ادارات کل استانها کمبود نیروی انسانی است و بایستی در حوزه تامین و تقویت نیروی انسانی در بخش حراست ادارات کل دامپزشکی اقدام گردد.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی خطاب به مجموعه دفتر مرکزی حراست سازمان دامپزشکی گفت: در عرصه باشید، از ارباب رجوع بصورت اتفاقی و نمونه ای تحقیق کنید که چطور کارشان انجام شده است؟ شبکه اطلاعاتی منظم داشته باشید. نظارت همه جانبه در استان ها بعمل آورید.



در ادامه این نشست مهندس یزدانی، نماینده سازمان حراست کل کشور، با اشاره به لزوم عملکرد واحدهای حراست بر اساس سه اصل پیش بینی، پیش گیری و درمان به مهمترین اهداف حراست ها در مجموعه های اداری اشاره نمود و گفت:  نظارت بر مسائل مالی و حفاظت از اموال دولتی و بیت المال، تلاش در راستای شایسته سالاری و انتخاب افراد متعهد و متخصص و همچنین جمع آوری و ارسال به موقع اخبار و اطلاعات در مقوله زیستی، پروژه ها، تفاهم نامه ها و قراردادها از اهم وظایف واحد حراست در ادارات و ارگانهای کشور است.

مهندس محمدرضا مومنی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی دیگر سخنران این نشست بود. وی در این همایش، نقش و جایگاه حراست را به عنوان هشداردهنده، پیشگیری کننده و اصلاح کننده(درمان کننده) برشمرد . در ادامه سخنرانی مهندس مومنی بصورت تعاملی و گفتگو با حاضرین اداره گردید و مسئولین حراست ادارات کل دامپزشکی استان ها دغدغه های خود را در خصوص تشکیلات حراست و مشکلات آن مطرح نموده و در این خصوص بحث و تبادل نظر گردید.

سخنران پایانی این نشست مهندس مهدی معراجی، مشاور رئیس سازمان و مسئول امور استان ها بود.

وی ضمن ابلاغ سلام و پیام دکتر علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور (به دلیل ماموریت ایشان) به حراست ها، اهتمام ویژه ریاست محترم سازمان به توجه و کرامت نیروی انسانی شاغل و ارباب رجوع را مطرح نمود.


در پایان این همایش، کارگاه های آموزشی نحوه ی نظارت وکنترل واحد های صادر کننده ی مجوز وارائه خدمات به بهره برداران امور دامپزشکی به مدت 3 ساعت برگزار شد.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
دست بردارید بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
اگه راست میگی سلامت غذاهای اشغال را کنترل کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
و نیز کنترل نیروهای تابلو که ........... نظم عمومی و اجتماعی را بهم زده اند و دامپزشکی را با .......... اشتباه گرفته اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
حراست در تمام دنیا تعریف مشخصی دارد...تکلیف حراستی ها مشخص است نه تنها حق ندارند از موقعیت خود در به کارگیری دیگران به کارهای شخصی سوء استفاده کنند، بلکه باید مانع این کار از طرف مدیران ارشد محیط کاری خود نیز باشند .................................. حکیم جان اگر سانسور نفرماید ممنون میشوم !!!
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
گیر دادن به نوع پیراهن هم به اینها مربوط است و یا منکرات ناجا؟
آخه در یکی از استانها ورود همکاران شاغل در بخش خصوصی به اداره کل دامپزشکی استان.....ممنوع است و کارمندان حراست میگن که دامپزشکان بخش خصوصی هم مشمول قوانین دولتی هستند!!
می خواستم بدونم اگر یک همکار آستین کوتاه تنش باشد و کار خیلی ضروری داشته باشد و
پیراهن آستین دار همراهش نباشد آیا می تواند از جورابش جهت حفظ شوونات استفاده کند؟
نظر شما
ادامه