کد خبر: ۳۸۶۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با استاندار ایلام دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، در این دیدار که رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان و مدیرکل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور حضور داشتند، «دکتر وهاب پیرانی» از حمایت های همه جانبه استاندار در برخورد با کشتار غیرمجاز سپاسگزاری نمود و از اعمال حمایت قانونی در برخورد با کشتار غیرمجاز قدردانی کرد.

استاندار ایلام گفت: در اینجا پدیده کشتار غیرمجاز وجود دارد و میدان دام نیز در جای مناسبی قرار ندارد و با توجه به واگذاری کشتارگاه به بخش خصوصی و قیمت تعیین شده برای کشتار دام، سبب شده کشتارگاه از نظر اقتصادی توجیه نداشته باشد، اما بر اساس ضرورت تا پایان ماه فرصت داده ایم که کار فرهنگی صورت پذیرد و از کارهای فرهنگی صورت پذیرفته تشکر می نمایم.

وی افزود: تا الان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و فرمانداری ها ورود کرده اند و باید با قدرت با معضل کشتار برخورد قضایی لازم صورت پذیرد. به کشتارگاه های سنتتی شهرستانها برای رفع نواقص بهداشتی، اعتبارات لازم تخصیص که این خود به رفع معضل کشتار غیرمجاز کمک خواهد کرد.

در ادامه، «دکتر علیرضا رفیعی پور» از حمایت های استاندار ایلام از وظایف مجموعه دامپزشکی، سپاسگزاری نمود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: کار ما تضمین کننده سلامت جان مردم است. ذبح دام خارج از کشتارگاه یک عادت اشتباه است و به اشتباه سنت و فرهنگ شده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام امنیت غذایی سالیانه 4 میلیون نفر زائر و همچنین مردم شریف استان بر عهده دامپزشکی است و امنیت غذایی برای مسئولین از اولویت های مهم و اساسی است.

دکتر رفیعی پور اظهار داشت: در بعضی از بیماری های دام و طیور امکان تشخیص، درمان و همچنین امکان واکسیناسیون وجود ندارد، مثل بیماری تب کریمه کنگو. در بحث آموزش، تبلیغ و ترویج همه دستگاه ها و همچنین استاندار محترم به عنوان مقام عالی استان ورود صحیح نموده اید و اثر ورود جنابعالی خیلی مهم و مؤثر است و از این توجه شما بسیار سپاسگزارم.

وی اظهار داشت: قطعاً باید به استانهای مرزی توجه ویژه نمود و از آنها حمایت ملی صورت پذیرد. این استان ها تضمین کننده امنیت غذایی جامعه هستند.

در پایان استاندار ایلام اظهار داشت: در حوزه دامپزشکی و برای پیشبرد اهداف کلان دامپزشکی در استان، از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
از اجرا ی ماده 19 معلوم است- مردم بدانند مسولان فنی در دستان دامپزشکی و کارفرمایان اسیر هستندو اجازه تصمیم گیری ندارند
نظر شما
ادامه