کد خبر: ۳۸۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان عملکرد 8 ماهه دامپزشکی را در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و ادارات کل تابعه تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان در جلسه شورای هماهنگی مدیران که در اداره کل دامپزشکی برگزار گردید گفت: استقلال اقتصادی هر کشور زیربنای استقلال سیاسی، توسعه فرهنگی و رفاه حال عمومی جامعه می باشد .

«دکتر مصطفی کنارکوهی» افزود: استان خوزستان بین ده استان دامپرور کشور قرار دارد و سرمایه دامی آن در حال حاضر بالغ بر 68 هزار میلیارد ریال می باشد و این مسئله وظیفه اداره کل دامپزشکی را در خصوص اشتغال زایی و بالا بردن سطح بهداشت چندین برابر می کند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 6 دفتر ستادی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی در سطح استان وجود دارد ادامه داد: از 7 استان به خوزستان باعث انتقال بیماری ها به دام های استان می شود که یکی از وظایف اصلی ما پیشگیری و کنترل این بیماری هاست.

کنارکوهی بالا بردن سطح بهداشت عمومی و فرآورده های خامی از دیگر کارهای صورت گرفته توسط این اداره عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 6 میلیون نوبت سر دام واکسینه شده اند و مساحتی بیش از 5/2 میلیون مترمربع نیز به منظور مبارزه با انگل های خارجی سمپاشی شده اند .

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 67 هزار مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفت که موارد غیر بهداشتی گزارش شده 22 هزار مورد بوده تصریح نمود : لاشه های طبیعی غیر قابل مصرف از ابتدای سال تاکنون 41 هزار و 162 کیلوگرم بوده که پس از شناسایی منهدم گردیده اند .

مدیر کل دامپزشکی استان میزان تولید مرغ آنتی بیوتیک (سبز) را 212 هزار قطعه بیان نمود و افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل کد گذاری الکترونیکی می باشد که توسط آن منبع، محل کشتار و حتی خودروی حمل قابل شناسایی می باشد .

مصطفی کنارکوهی ساماندهی بازار ماهی را یکی از دغدغه های این اداره عنوان کرد و گفت: این مهم به تنهایی نمی تواند انجام گیرد و همکاری دیگر دستگاه های مربوطه را می طلبد .

وی در ادامه واحدهای مرغداری فعال در سطح استان را 700 واحد برشمرد و اظهار داشت: در سال جاری با همکاری بسیج توانستیم 50 درصد طیور بومی استان را واکسینه کنیم .

کنارکوهی همچنین درصد تلفات در طیور صنعتی را 6 درصد عنوان کرد و آن را پایین تر از سطح کشوری و جهانی دانست .

وی در ادامه اظهار داشت: بیش از 90 درصد نهاده های وارداتی به کشور از بندر امام صورت می گیرد همچنین بخش عمده ای از صادرات دام و فرآورده های دامی کشور نیز از طریق خوزستان انجام می شود و در این راستا شست و شوی انبارهای دام قبل از حمل، کنترل خودروهای مخصوص حمل، نمونه برداری و آزمایشات از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل دامپزشکی صورت می پذیرد .

مدیر کل دامپزشکی در پایان تصریح نمود: صدور مجوز بهداشتی و اعمال نظارت قرنطینه ای و بهداشتی بر صادرات دام زنده، تخصیص نام کاربر و رمز عبور جهت مسئولین فنی و بهداشتی مراکز مرتبط با فعالیت های دامپزشکی که توسط این اداره انجام شود مراجعه افراد را به حداقل می رساند .

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
.............................
استاندارد جهانی 1% و استاندارد 5 سال پیش ایران 10% بوده.
اما اینکه باتوجه به جابجایی ریزگردها و گردوغبار اون منطقه میشه گفت نسبت به میانگین ایران بد نیست.
خیلی جالبه که برخی از کارمندان سازمان علاقه خاصی به اغراق دارند.
نظر شما
ادامه