کد خبر: ۳۸۶۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر



در دیدار رییس سازمان دامپزشکی کشور و استاندار کرمانشاه بر بکارگیری تمام توان دامپزشکی برای حفظ سرمایه های دامی و سلامت مردم زلزله‌زده استان تاکید شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رییس سازمان دامپزشکی کشور که برای بازدید از مناطق زلزله زده به این استان سفر کرده به همراه دکتر شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، دکتر پرور مدیرکل دامپزشکی و جمعی از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی به دیدار استاندار رفتند و به بیان درخواست‌ها و مشکلات این حوزه پرداختند.

درخواست 5 میلیارد تومان اعتبار جهت اقدامات پیشگیرانه در حوزه دامپزشکی

دکتر شهبازی در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه دفن بهداشتی دام، طیور و آبزیان تلف شده در مناطق زلزله زده اظهار داشت: برای ادامه کار پایش و مراقبت و واکسیناسیون تا پایان سال نیازمند اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: 20 هزار قطعه طیور، یک هزار کلونی زنبور عسل،حدود 30 هزار راس دام و همچنین 3 میلیون و 500 هزار قطعه ماهی در مناطق زلزله زده استان تلف شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: درخواست کمک بلاعوض برای این حوزه داده ایم تا به هر واحد دامی 4 میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق بگیرد.

بکارگیری تمام توان دامپزشکی برای حفظ سرمایه های دامی و سلامت مردم در مناطق زلزله زده

همچنین دکتر نادر پرور مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور فعال و به موقع جامعه دامپزشکی کشور، بخش خصوصی و بخش دولتی در مناطق زلزله زده بیان داشت: در حوزه دفن بهداشتی تلفات دامی کار بسیار بزرگی انجام شده است و تا 9 آذرماه جاری 656 روستا پایش و کار دفن بهداشتی و ضدعفونی درتعداد 369 روستا که دام و طیور تلف داشتند انجام شده است.

وی افزود: تعداد 10 هزار و 509 راس دام سبک و 318 راس دام سنگین تلف شده در این روستاها توسط اکیپ های دامپزشکی به صورت بهداشتی دفن و 65 هزار راس دام سبک و یک هزار و 10 راس دام سنگین نیز در این مناطق درمان رایگان شدند.

این مقام مسئول با اشاره به دفن بهداشتی حدود 700 هزار قطعه ماهی در مجتمع پرورشی ریجاب خاطرنشان کرد: در ریجاب کار پاکسازی در یک فاصله 5 کیلومتری بدون امکانات لجستیکی انجام گرفت و 250 تن ماهی در این مکان به صورت بهداشتی دفن گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر کار درمان، سمپاشی و ضدعفونی و نیز اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی از بیماری های واگیر دامی و قابل انتقال از دام به انسان باید به موقع و با برنامه ریزی انجام شود، دامپزشکی استان کرمانشاه با به کارگیری توان نیرو های متخصص و متعهد تمام تلاش خود را برای حفظ سرمایه های دامی و نیز سلامت مردم این مناطق به کار خواهد گرفت.

ابایی از تخلیه انبارهای دامپزشکی برای کمک به استان کرمانشاه نداریم

دکتر رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور نیز در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از حمایت های استاندار کرمانشاه، تلاش های بی دریغ مجموعه دامپزشکی کشور اعم از بخش خصوصی و بخش دولتی یادآور شد: پس از اتمام مسائل بهداشتی و قرنطینه ای در حوزه دامپزشکی، به منظور بازدید میدانی از منطقه و برطرف کردن مسائل و مشکلات پیش رو به استان کرمانشاه سفر کردم.

وی تصریح کرد: تمام انبارهای کشور باید به روی کرمانشاه باز باشد و محدودیتی برای خروج مواد مورد نیاز استان کرمانشاه نباید باشد و حاضریم انبارها برای کمک به این استان تخلیه شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پس از کار دفن بهداشتی لاشه های دام های تلف شده، حوزه مقابله و پیشگیری از بیماری های مشترک بسیار حائز اهمیت است و باید به طور جدی برنامه ریزی و در زمان معین اقدامات لازم انجام گیرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه گندزدایی به حوزه بهداشت عمومی مرتبط است خاطر نشان کرد: در این راستا از کمک های جمعیت هلال احمر هم می توان بهره برد و همچنین قول مساعد داد تا از کمک بخش خصوصی در حوزه دارو و درمان دامپزشکی در مناطق زلزله زده حداکثر استفاده صورت گیرد.

تشکر استاندار کرمانشاه از تلاش های شبانه روزی پرسنل اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی همکاران دامپزشکی برای خدمت رسانی به مناطق زلزله زده، اظهار داشت: درخواست ها را در این حوزه منعکس کنید تا در حد امکان نسبت به آنها اقدام شود.

وی در خصوص درخواست رییس سازمان دامپزشکی برای اختصاص بخشی از کمک های هلال احمر به بخش دامپزشکی نیز تصریح کرد: در صورتی که منع قانونی برای این امر نباشد حتما اقدامات لازم انجام خواهد شد.



 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
نه بابا!سرمایه های دامی کل کشور رو دولت با بی اهمیتی هدر داد رفت الان می خواد سرمایه های دامی سرپل ذهاب رو حفظ کنه!!؟این قدر خودتونو به دنیا نخندونین ...................... همه چی تو ایران حالت سنبلیک داره ................... پس زیاد زحمت نکشید سرمایه های دامی رو حفظ کنید .... برید سرمایه های انسانی با ارزشی رو که ........... از ایران خارج می شن رو حفظ کنیدکه ثروت واقعی اونها هستن نه چهار تا بز و گوسفند.
نظر شما
ادامه