کد خبر: ۳۸۶۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر


لیس زدن سگ که نشان محبت وی به صاحبش می‌باشد، عملی غیر بهداشتی است و می‌تواند باعث بیمار شدن شما شود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، لیسیدن سگ نمایش نهایت محبت وی به صاحبش می‌باشد که این عمل باعث به خطر افتادن  سلامت صاحب حیوان خواهد شد.

علت چیست؟

به گفته «دکتر نیلانجان ناندی» استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه درکسل فیلادلفیا، دهان سگ میزبان تعداد بیشماری از باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچها می‌باشد. درحالیکه، بزاق دهان سگ دارای پروتئین‌هایی است که کمک به بهبود زخمهای بدن حیوان می‌کند، اما بدن انسان قادر به تحمل تعدادی از این ارگانیسم‌های موجود در دهان سگ نیست.

در واقع، برخی از باکتری‌های دهان سگ باعث ایجاد بیماری زئونوز هستند و در انسان و حیوان ایجاد بیماری می‌نمایند. مشگلات گوارشی یکی از شایعترین این بیماری‌ها محسوب می‌شود.

«دکتر ژوزف ماسکوئرا» پزشک  می‌گوید: من در تجربه کاری خود  بسیاری از ناراحتی‌های پوستی، آلرژی تنفسی، قارچ‌های بدن و همچنین بیماری لایم که در اثر انتقال کنه از بدن سگ به انسان ایجاد شده بود را مشاهده نمودم.

به همین دلیل نبایستی بگذاریم این موجودات دوست داشتنی ما را لیس بزنند. همچنین مراقب کودکانمان نیز باشیم.

 

با این حال این بدان معنا نیست که هرگز نگذارید،سگتان این کار را انجام دهد، زیرا به واقع اجتناب ناپذیر است. «دکتر لنی کاپلان» سخنگوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرنل، می‌گوید: تقریبا غیر ممکن است که لیس زدن پوست انسان سالم توسط سگ و تماس با بزاق وی، مشکلی برای انسان ایجاد نماید، زیرا جذب بزاق سگ از طریق پوست بسیار ناچیز است. البته لازم به ذکر است که وی هشدار داد صاحبان حیوانات دقت نمایند که به سگ خود اجازه لیسیدن بینی، دهان و چشمان خود را ندهند، زیرا بزاق و عوامل بیماریزا از این مناطق به راحتی جذب می‌شوند.

وی افزود: در حالی که بیماری‌های منتقله از این طریق د رانسان سالم نادر است، اما باز هم بهتر است از لیسیدن این قسمت‌های صورت توسط سگ جلوگیری نمایید.

حال اگر سگ مهربانتان صورن شما لیسید، چه کارهایی انجام دهیم تا بیمار نشویم:

- اجازه ندهید دهانتان را لیس بزند.

- زمانیکه بیمار است به او اجازه این کار را ندهید.

- سگ خود را از از مدفوع حیوانات دیگر دور نگه دارید.

- پس از لیسیدن حیوان، صورت خود را بشویید.

منبع: says.com


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
3
11
یک مثال ساده اگر انسانی دهانش را روی زمین با بوکشیدن یا تماس مستقیم بمالد ما اجازه میدهیم که مارا ببوسد وآن کار اورا بجای محبت اهانت نمی دانیم پس اگر حیوان مورد علاقه ما هم پوزه خودرا بزمین تماس دهد ودائم در حال گردش زمین را بو بکشد حتما" اینکار را نخواهیم کرد حتی اگر با تماس با پوست خراش وجوشی در صورتمان نباشد پس در هر محبتی افراط نباید کرد چنانچه مراجعه کنندای داشتم گه میگفت من باقاشقی که خودم غذا میخورم به سگم هم غذا میدهم در جواب گفتم ما ایرانیها از زمان هخامنشیان باقاشق غذا میخوردیم وقاشقمان جدا بود وبایک قاشق مشترک غذا خوردن را محبت نمیدانستیم واین عمل ایشان را افراط در محبت عنوان کردم
نظر شما
ادامه