کد خبر: ۳۸۶۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: امیدواریم در آینده نزدیک در حوزه موفقیت‌های تولید، بتوانیم به همه قاره‌های پنج‌گانه صادرات محصول داشته باشیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همان ساعات اولیه افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، حضور پیدا کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل تولیدکنندگان قرار گرفت. حضور وی در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر بهانه‌ای شد تا دقایقی را با «دکتر علیرضا رفیعیپور» به گفت‌وگو بنشینیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، نظر شما در خصوص نمایشگاه امسال چیست؟

بنده در طول سال‌های متمادی از نمایشگاه بازدید داشته‌ام، ولی امسال خوشبختانه شرکت‌های داخلی ما در حوزه فناوری، علم و تکنولوژی به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانیم مدعی باشیم می‌توانیم محصولاتی با استانداردهای کشورهای اروپایی در کشور تولید کنیم. ما در گذشته نه چندان دور با تنوع کم محصولات تولید داخل مواجه بودیم ولی امروز خوشبختانه شرکت‌های داخلی با تنوع فراوانی در محصولات تولیدی مواجه هستند و این موضوع کارشناسان، تولیدکنندگان و حتی مصرف کنندگان محصولات دامی را در تهیه و دسترسی به محصولات با سهولت همراه کرده و شرایط فعلی می تواند به تولید محصولات با کیفیت کمک کند.

با تنوعی که در غرفه‌های موجود در نمایشگاه می‌بینیم، امیدواریم شاهد موفقیت‌های فراوان برای تولیدکنندگان داخلی باشیم، زیرا شرکت‌های خارجی نیز در این نمایشگاه حضور دارند و این فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی است؛ بنابراین اگر بخواهیم واژه‌ای برای نمایشگاه امسال به کار ببریم، می‌توانیم بگوییم که سطح نمایشگاه به نسبت سال و دهه‌های قبل، از خوب به عالی ارتقا یافته است.

امروز خوشحال هستیم که می‌بینیم علم و تکنولوژی ایرانی با استفاده از تیم‌های تحقیقاتی قوی موجب شده تا تولید کنندگان ایرانی قابلیت رقابت با کشورهای روز دنیا را به دست آورده‌اند و محصولاتی در حد و اندازه‌های استانداردهای روز جهانی تولید می‌کنند و این وعده را به ما می‌دهند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصولاتی با کیفیت روز به بازارهای داخلی و حتی خارجی عرضه کنند.

حکیم مهر: سازمان دامپزشکی چه برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان داخلی دارد؟

تمام تلاش و وظیفه سازمان دامپزشکی این است که تولیدکننده داخلی را حمایت کند، زیرا تولیدات داخل با توجه به شرایط اقلیمی کشور محصولاتی با کیفیت است و می‌تواند در حوزه دام و طیور و محصولات این ۲ حوزه همخوانی بیشتری داشته باشد. بنابراین محصولات تولید داخل اعم از گیاهی یا شیمیایی با تحقیقات انجام شده توسط گروه‌های تحقیقاتی شرکت‌های تولید کننده، می‌تواند سازگاری بیشتری با دام و طیور داخل داشته باشد؛ لذا امیدواریم با پیشرفت‌های علمی تولیدکنندگان داخلی در همه حوزه‌ها شاهد تکمیل حلقه‌های تولید و توزیع و مصرف در کشور باشیم تا دیگر نگرانی در حوزه محصولات نهایی دام و طیور نداشته باشیم.

حکیم مهر: وضعیت کنونی تولیدکنندگان را در مقایسه با کشورهای دیگر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه دانشمندان بسیار قوی در همه حوزه‌های علمی دامپزشکی و تولیدی در کشور وجود دارد و به اقرار مسئولان مجامع بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی، جمهوری اسلامی ایران در منطقه حرفی برای گفتن دارد. ما در بسیاری از مواقع به دلیل رشد علمی در همه حوزه‌های علمی اعم از تولید، پیشگیری و قرنطینه و مبارزه با عوامل بیماری‌زا، به عنوان کشور میزبان اجلاس‌های چندجانبه و جهانی انتخاب می‌شویم. این در نگاه نخست به این بر‌می‌گردد که بعد از انقلاب ما به خود متکی بوده‌ایم و همه تلاش کرده‌اند که حتما این خوداتکایی به نتیجه برسد و همین موضوع موجب شده تا در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم و در مجامع بین‌المللی نیز به عنوان پایلوت فعالیت‌های دامپزشکی انتخاب شویم، تا جایی که حاضر می‌شوند تا با دادن امکانات و صرف هزینه و مصرف واکسن تولید ایران، فعالیت‌های برون مرزی خود را با محوریت ایران انجام دهند. بنابراین، این قبیل اتفاقات سال‌هاست که در حوزه دامپزشکی کشور در حال وقوع است و این برای ما افتخار است. می‌توان گفت که در حال حاضر بسیاری از محصولات شرکت‌های تولیدی ایران به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌شود و ما امیدواریم در آینده نزدیک در حوزه موفقیت‌های تولید، بتوانیم به همه قاره‌های پنج‌گانه صادرات محصول داشته باشیم.

حکیم مهر: وضعیت تولیدکنندگان واکسن حاضر در نمایشگاه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فرآیندهای تولید در حوزه واکسن باید به تایید سازمان دامپزشکی کشور برسد زیرا سازمان متولی اصلی این حوزه است. ما هم به شرکت‌های تولید کننده داخلی بهاء می‌دهیم و امیدواریم همه نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین شود و فقط اگر نیاز داخل تامین نشود به واردات مبادرت گردد. ولی قطع به یقین تولید باید با نظارت و کارشناسی سازمان صورت گیرد و تایید نهایی محصول از سوی سازمان به منزله این خواهد بود که این محصولات می‌توانند به عنوان محصولات با کیفیت و دارای استانداردهای معتبر به کشورهای مختلف صادر شود و ما نیز از این روند حمایت خواهیم کرد.

سازمان دامپزشکی کشور در حوزه پایش و به خصوص در حوزه دارو، اگر محصولی را تایید کند می‌توان گفت که این محصول دارای کیفیت است و این به مفهوم این است که در حوزه واکسن و یا حتی محلول ضدعفونی این قابلیت وجود دارد که محصولات تولید داخل می‌تواند با نمونه‌های دیگر رقابت کند.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
چشمی
|
United States of America
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
ارزوی بهترین ها را برای همه دامپزشکان عزیز دارم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
حکیم مهر ویترین دامپزشکی دولتی !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
خدایا چرا کسی بهم نگفت دامپزشکی نخونم من با رتبه زیر هزار سال ۸۳ دامپزشکی قبول شدم امروز رفته بودم دندانپزشکی همکلاسیم تو مدرسه رو دیدم واقعا افسوس خوردم و یه جوری تحقیر شدم‌ به خودم گفتم کاش منم حداقل یه سال اون موقع دیر میرفتم دانشگاه و دوباره کنکور میدادم و پزشکی قبول میشدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
ما دامپزشک های این مملکت اگه یک شانس می آوردیم و این آویزان های دامپزشکی مثل شما از اون بیرون می رفتند وضع ما درست می شد
آخه عزیز من اگه دوست نداشتی، اگه علاقه نداشتی چرا اومدی و خواندی
حالا که آمدی و خواندی هرچند که من می دانم شما اصلا چیزی نخوانده ای و عمر تلف کرده ای حالا از این عمر تلف کرده حداقل بهره ای ببر
آنقدر که شما دامپزشکان آویزان بلا سر این رشته آورده اید دیگران کاری با ما ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
دوست عزیز اگه به هر حرف اون دامپزشکی که زیر هزار رتبه آورده توجه کنی متوجه میشی که حق با اون هست چون زحمت کشیده درس خونده نه مثل شما که رفتی دانشگاه آزاد اونم با رتبه هایه چندین هزار مدرک گرفتی اون دامپزشک زحمت کشیده و انتظارشم صدرصد معمولی نیست ولی شمایی که درس نخوندی به همین هم که فقط اسمتو دکتر صدا کنن و قانون کار اشتغال داشته باشی و حقوق چندرغازی بگیری راضی باشی اتفاقا به نظرم افرادی مثل شما که با رتبه هایه چندین هزار وارد این رشته شدید باعث این وضعیت شدید ازماست که برماست
نظر شما
ادامه