کد خبر: ۳۸۷۰۸



شهردار بسطام گفت: عدم وجود دستگاه پیش سرد کن مهم‌ترین دلیل تعطیلی کشتارگاه بسطام بود که این مشکل با خریداری دستگاه و نصب آن در چند روز آینده حل شده و کشتارگاه بازگشایی خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نسل شاهوار، در چند روز اخیر پیام‌هایی در خصوص تعطیلی کشتارگاه بسطام و ذبح گوسفندان توسط قصابان در مقابل قصابی‌ها و مرکز شهر توریستی بسطام که باعث نارضایتی مردم شده بود به این پایگاه خبری ارسال شد.

در پیگیری این مطلب تماس‌های جداگانه با رئیس دامپزشکی شاهرود و شهردار بسطام شد. رئیس دامپزشکی شاهرود در اولین تماس تلفنی خبرنگار نسل شاهوار اعلام کردند که در جلسه هستم و یک ساعت دیگر تماس بگیرید اما بعد از چندین مرحله تماس در ساعت اعلام شده وی پاسخگوی تلفن خود نبودند.

«علی یعقوبیان» شهردار بسطام با اشاره به تعطیلی کشتارگاه بسطام گفت: ایراداتی از سوی دامپزشکی استان به کشتارگاه بسطام وارد شده بود که به شهرداری اعلام نشده بود، این ایرادات در جلسه شورای تامین استان سمنان مطرح شد و مصوبه شورای تامین استان تعطیل شدن کشتارگاه بسطام بود.

وی اظهار کرد: ناگفته نماند که ایرادات و شکایاتی نیز در دادگاه از سوی دامپزشکی درباره کشتارگاه بسطام مطرح شد اما بر اساس مستندات موجود و بازرسی کارشناسان مربوطه کشتارگاه مشکل بهداشتی نداشت و دعوی رد شد.

شهردار بسطام افزود: با پیگیری‌های فراوان از سوی شهرداری بسطام در نهایت دامپزشکی ۴۰ مورد ایراد کشتارگاه بسطام را اعلام کرد هیچ کدام مشکل بهداشتی نبود و مهم‌ترین مساله عدم وجود پیش سردکن در کشتارگاه بسطام بود.

یعقوبیان با اشاره به انعقاد قرارد با پیمانکار در خصوص خرید و نصب پیش سردکن بیان کرد: پیمانکار قول مساعد داده است که تا پایان روز پانزدهم آذرماه پیش سرد کن در محل کشتارگاه نصب شود و در جلسه‌ای با معاون سیاسی استاندار سمنان داشتیم نیز بیان شد که بعد از نصب پیش سرد کن دستور بازگشایی کشتارگاه بسطام را خواهند داد.

وی عنوان کرد: نظارت بر کشتار در کشتارگاه‌ها با خود دامپزشکی است و نگهداری و امور خدماتی بر عهده شهرداری‌هاست و دستورالعمل است که کشتارگاه‌ها باید خارج از محدوده خدماتی و حریم شهرها باشند.

شهردار بسطام در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: قرار شد تا بعد از نصب پیش سرد کن کشتارگاه باز باشد و مابقی ایرادات مرحله به مرحله رفع شود تا شاهد ذبح گوسفندان در خیابان یا منازل نباشیم که هم مشکل بهداشتی داشته باشد و هم خدمات و نظافت را به شهرداری تحمیل کند.

یعقوبیان با بیان اینکه بعد از تعطیلی کشتارگاه تنها دو روز ذبح گوسفندان در مقابل قصابی‌ها و مرکز شهر انجام می‌شد گفت: با قصاب‌های سطح شهر صحبت و آنها را متقاعد کردیم که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی ذبح گوسفندان در کشتارگاه شاهرود انجام شود هر چند که کشتارگاه شاهرود وضعیت نامطلوب‌تری دارد.


 

نظر شما
ادامه