کد خبر: ۳۸۷۲۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی ضمن حضور در غرفه حکیم مهر:
«دکتر احمد شریعتی» افزود: حقوق مسئولین فنی بهداشتی بهتر است از محل دریافت عوارض کشتارگاه‌ها و سایر مراکز تولیدی مرتبط با ماده 19 پرداخت شود ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: کمتر از دو هفته است که مدیرکلی دامپزشکی استان خراسان رضوی را پذیرفته و در همین فرصت کم به دنبال راهکارهای مختلف برای حل مشکلات صنفی دامپزشکان است. «دکتر احمد شریعتی» که مسیر زیادی را پیموده تا در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته حضور داشته باشد، دقایقی را میهمان غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر بود.

حکیم مهر: آقای دکتر، ضمن خیر مقدم، انگیزه شما از حضور در شانزدهمین نمایشگاه دام، طیور و صنایع وابسته چیست؟

با توجه اهمیتی که نمایشگاه‌های دام و طیور در تبیین وظایف دامپزشکی وارتباط بخش تولید با بخش اجرایی دامپزشکی دارند، بنده وظیفه خود دانستم که در این رویداد حضور داشته باشم. همچنین حضور در پایگاه تحلیلی خبری حکیم مهر هم در کنار این رویداد مهم افتخاری بود که نصیب بنده شد چراکه این پایگاه اولین و تنها مرجع خبری است که همواره اخبار مرتبط با دامپزشکی را پوشش می‌دهد و در کنار فعالین این حوزه اعم از بخش دولتی و خصوصی بوده است.

حکیم مهر: وضعیت کلی دامپزشکی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت کلی این حوزه باید از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان به یک نتیجه گیری درست دست یافت. طبیعتا در بعضی حوزه‌ها توفیقات خوبی داشتیم و در بعضی حوزه‌ها نیاز به کار و تلاش خیلی وسیع تر و بیشتری داریم.

حکیم مهر: مهم‌ترین چالش‌های این حوزه را در چه می‌بینید؟

مهم‌ترین چالش دامپزشکی بحث اشتغال است. امروزه علی‌رغم اینکه در تولیدات مربوط به بخش دام و طیور توفیقات خوبی حاصل شده اما متاسفانه تعداد فارغ‌التحصیلان این حوزه بسیار بیشتر از نیاز است و این عدم تعادل در بخش دامپزشکی می‌تواند به عنوان یک بحران، برای این حوزه مشکل‌آفرین باشد. البته ما امیدوار هستیم که با برنامه‌ریزی مدیران دامپزشکی کشور  چه سازمان دامپزشکی وچه سازمان نظام شاهد کاهش این قبیل مشکلات باشیم و بتوانیم از این بحران گذر کنیم و شاهد روزها و آینده‌ای خوب در این بخش باشیم.

حکیم مهر: چه راهکاری برای حل این مشکل به نظرتان می‌رسد؟ حداقل در استان تحت مدیریت خودتان؟

البته ممکن نیست که بتوان این موضوع را در سطح یک استان حل کرد، زیرا در بحث پذیرش و فارغ‌التحصیلی دامپزشکان باید یک اقدام کشوری صورت گیرد چراکه همه این موارد اعم از جذب دانشجو و بحث استخدام همانند یک زنجیره به هم متصل است و باید یک نگاه کلی و کشوری به این موضوع صورت گیرد. البته زمینه‌های خوبی برای فعالیت فارغ‌التحصیلان این رشته وجود دارد که اگر تعامل خوبی بین بخش خصوصی و دولتی در این حوزه صورت گیرد و فرصت‌های نو را به وجود آورد، می‌تواند در جذب این افراد مفید باشد.

حکیم مهر: ارتباط شما با بخش خصوصی در چه سطحی است؟

ارتباط ما در استان خراسان رضوی با بخش خصوصی یک ارتباط مناسب و صمیمانه است و ما خود را مقید و ملزم به همکاری با این بخش در جهت تولید و اشتغالزایی می‌دانیم. ضمن اینکه نگاه ما به بخش خصوصی نگاه جدایی از بخش دولتی نیست بلکه تعامل در این حوزه را یک نیاز اساسی می دانیم. البته امیدواریم رسانه‌ها هم در این حوزه به ما کمک کنند تا بتوانیم بهتر عمل کنیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی چالش های زیادی داشته است. شما برای اجرای موفق این آیین نامه در استان خود چه اقداماتی را در نظر دارید؟

ما همواره جزو استان‌های موفق در این حوزه بوده‌ایم. البته از نظر بنده در بحث ماده 19 ما نیازمند کمک مجلس هستیم تا بتوانیم به آن چیزی که همکاران به آن نیاز دارند از جمله امنیت شغلی بالا و قطع ارتباط مالی، دست پیدا کنیم.

حکیم مهر: مجلس چه کمکی می‌تواند در این خصوص انجام دهد؟

آنچه به نظر اینجانب اساسی به نظر می رسد و با توجه به تجربه چند سال گذشته بنده کارساز می باشد و توقعات همکاران محترم بخش خصوصی و حتی رضایت کارفرمایان محترم را درپی خواهد داشت، این است که عوارضی از کلیه بخش‌ها اعم از کشتارگاه‌ها و دیگر مراکز تولیدی مرتبط با ماده 19 بر اساس قانون اخذ شود و همکاران محترم مسئول فنی بهداشتی از محل دریافت عوارض مذکور، حقوق خود را دریافت نمایند.

حکیم مهر:‌ ممنون از فرصتی که در اختیار بنده قرار دادید.

 

 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
سلام . پیشنهاد خوبی برای حقوق مسیولین فنی بهداشتی است . ولی چه کسی باید این طرحو به مجلس ارایه بده . حکیم مهر عزیز شما از طرف مسولین فنی این موضوع را با رییس سازمان و نظام در میان بگذارید و ازشون بخواهد که چه کسی باید پیگیری کنه . البته طرح و به مجلس بدن اعضای انجمن صنفی میتوانند با نمایندگان صحبت کنند تا نتیجه حاصل و تصویب بشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
فاتحه ماده ۱۹و استقلال مالی را باید خوند ..............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
ما دامپزشکان خراسان بزرگ امیدمون ب شماست ایشالله مث همیشه موفق باشی دکتر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
این مسوولان فنی هم که آرامش سازمان دامپزشکی را بهم زده اند.دامپزشکی شد شغل؟
بروید دکه باز کنید یا چه میدونم پلاستیک بفروشید.
اون مسوولان فنی که حقوق نجومی می گیرند و هیچکس کاری به کارش نداره اونها متفاوتند اونها از مریخ اومده اند.
........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
سلام حکیم مهر عزیز . شما یک سایت خبری تحلیلی هستید و خوب می دانید که عمدتا حمایت شغلی از بخش خصوصی به نظام دامپزشکی مرتبط است تا با سازمان دولتی دامپزشکی که می بایست تمام هم و غمش کنترل بیماری ها و سلامت جامعه باشد ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
0
0
وقتی پروانه مسوول فنی توسط سازمان دامپزشکی صادر می شو‌د باید این سازمان اوضاع مسوولان فنی را ساماندهی کند نه نظام دامپزشکب ی.یادمان نرفته که کدام مدیران،کدام مشاوران و کدام انجمنهای صنفی با تبیین ماده ۱۹ سرکاری به مسوولان فنی کشور خیانت کردند. این جماعت که شعار بهداشت و استقلال مالی را در رسانه ها سر می دادند باید در برابر این خیانت جوابگو باشند.
علی چشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
درود بردکتر شریعتی مرد زحمتکش وکاردان دامپزشکی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
جناب آقای دکتر عزیز مهمترین چالش دامپزشکی اشتغال نیست بلکه ضعف مدیریتی در دامپزشکی است که همه مشکلات و از جمله اشتغال پیامد آن می باشد. پست های مدیریتی در استان ها بین چند نفر خاص جابجا می شود بمانند انرژی که هرگز از بین نمی‌رود، بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌گردد، البته در خصوص این مدیران تفاوت مهمی با قانون فوق وجود دارد و آن لزوم اتصال به یک منبع انرژی است. شایسته سالاری بصورت یک شعار کلیشه ای درآمده که بیشتر جنبه توجیهی دارد تا ... و تا این مشکلات سازمان حل نشود یقین داشته باشید داستان خانه از پای بست ویران خواجه ای می شود که فقط در فکر نقش ایوان است.
حسین کلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
امیدوارم ان شائ الله اصلاح شود ...علی برکت الله
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
0
0
این ماده 19 هیچ مشکلی رو حل نکرد . فقط اینکه میگن استقلال مالی میاره بخدا جای تعجب داره . کجا وابستگی رو قطع میکنه . تنهاراه حل همان عوارض سرانه تولید است انهم اگر درست برنامه ریزید کتند که ما امیدیم نداریم چون هر موقت ی کآری بخاد انجام بشه که به نفع مسوول فنی بشه .....
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
حکیم مهر رسانه وزین چرا همه ی نظرات رو پخش نمی کنی .آخه شما که نمی دونید توی این استان چه خبره
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
1
ماده ی ۱۹ خاری درچشم و استخوانی در گلو برای مسولین ......... می باشد. آفرین بر دادستان محترم و افسوس بر دست اندر کاران دامپزشکی استان ..................... بیچاره مردم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
از دادستان محترم و سایر دستگاهها کمال تشکر را داریم که این قدر به فکر سلامت و امنیت غذایی مردم هستند.قابل توجه مسولین دامپزشکی استان
نظر شما
ادامه