کد خبر: ۳۸۷۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر



معاون سازمان دامپزشکی کشور از وجود ۳۲۰ پنجره ورودی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر علی صفر ماکنعلی» در نخستین همایش بین المللی صنعت طیور ایران با اشاره به وجود ۲۲ تالاب بین المللی در کشور گفت: این ظرفیت زیست محیطی می‌تواند محل ورود ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به کشور شود.

وی با اشاره به وجود ۹ منطقه انفجاری ایجاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور افزود: تهدید ایجاد این بیماری در مرغ تخمگذار ۶۵ برابر مرغ گوشتی است که با استناد به این موضوع می‌توان گفت مرغ گوشتی در کشور ما با تهدیدی مواجه نیست.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به ضرورت آمایش کشوری در خصوص این بیماری ادامه داد: در برخی کشورهای همسایه از سال ۲۰۰۵ پس از مواجهه با این بیماری اقدام به آمایش کشور خود کرده و مزارع انفجاری ایجاد آنفلوانزا در مرغ تخمگذار را از بین برده‌اند و هم اکنون از ۲۰۰ میلیون دلار تجارت تخم مرغ برخوردار هستند.

ماکنعلی با اشاره به نصب سیستم تشخیص بیماری در ۱۵ نقطه کشور افزود:۳۸۶ تیم واکنش سریع در کشور برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان فعال هستند.

وی زمان ایجاد بیماری را در ماه های مهر و آبان پارسال اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی ممکن است موج این بیماری در سال آینده از مرداد و شهریور آغاز شود که بر ضرورت مقابله با آن می افزاید.

معاون سازمان دامپزشکی کشور عمر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را ۱۱ سال دانست و افزود: ۲۸ هزار واحد پرورش مرغ گوشتی و هزار و ۵۰۰ سایت پرورش مرغ تخمگذار در کشور فعال هستند که خطر ایجاد بیماری در واحدهای مرغ تخم گذار بسیار بالا است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک فیلد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
چرا بیماری را بومی اعلام نمی کنید و استراژی برخورد با بیماری بومی را انجام نمی دهید؟
نظر شما
ادامه