کد خبر: ۳۸۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران با حضور در غرفه حکیم مهر:
«دکتر فرزاد طلاکش» در این گفت‌وگو، از نحوه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته انتقاد کرد ...
 

حکیم مهر - دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته گفت: «نمایشگاه امسال تحت تاثیر شرایطی قرار گرفت که در صنعت طیور محدودیت‌هایی از طرف صنف‌ها ایجاد شد. ما از همکاران خود و فعالان بخش طیور خواستیم که به دلیل بحث بیماری آنفلوانزا، مشکلاتی که در این بخش وجود دارد و با توجه به اینکه ما در ابتدای فصل بروز این اتفاقات هستیم، در این نمایشگاه حضور پیدا نکنند.»

 «دکتر فرزاد طلاکش» با بیان اینکه در مجموع اگر نگوییم فضای نمایشگاه بهتر نشده، بدتر هم نشده است، تصریح کرد: «این مشکل همیشه در نمایشگاه‌های ما وجود دارد که حالت اکسپو دارند و کمتر به بحث تجارت می‌پردازند. این مهم نیازمند این است که برگزارکنندگان نمایشگاه هیات امنایی را برای این منظور با حضور فعالان صنف برگزار تا آنها خط مشی‌ها را مشخص کنند.»

وی ادامه داد: «متاسفانه احساس می‌شود آن انگیزه تجاری که باید وجود داشته باشد تا افراد به این نمایشگاه بیایند، در طی سال‌های برگزاری این نمایشگاه مورد غفلت قرار گرفته است. همچنین باید نمایشگاه بیشتر به سمت دستاوردهای جدید پیش بروند تا از تکرار فضاهای سال‌های قبل جلوگیری شود.»

طلاکش با تاکید بر اینکه باید از این فرصتی که برای عرضه و تبادل نظرات به وجود آمده، به نحو احسن استفاده کرد، افزود: «متاسفانه حتی رویکرد شرکت‌هایی که اقدام به دایر کردن غرفه در نمایشگاه کرده‌اند، به سمت استفاده بهینه از فرصت نمایشگاه در جهت عرضه نوآوری‌ها، تجارت و منافع اقتصادی نیست. البته این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه دیدگاه کلی مدیران و سیاست‌گذاران برگزار کننده کشور در این حوزه تغییر کند تا ما شاهد این باشیم که در سال‌های آتی نمایشگاه در سطحی پویاتر برگزار شود.»

وی در خصوص مشکلات صنعت مرغ تخم‌گذار گفت: «متاسفانه تولید ما صنعتی، اما توزیع و عرضه ما همچنان سنتی است و این چرخه همخوانی ندارد؛ بنابراین همیشه بازار محصولات ما شاهد چالش‌هایی می شود که مرغدار، دولت و مصرف کنندگان کالا دچار زحمت شده و این اتفاق موجب بروز چالش برای حوزه ما می‌شود. لذا راهکار حل این مشکل شناسنامه‌دار کردن تخم مرغ در کشور است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد، کیفیت و قیمت اصلاح نخواهد شد و در این بین تولیدکننده نیز اطمینان خاطر برای تولید و بازار صادراتی را از دست خواهد داد. خوشبختانه در حوزه ما و در بخش بهره‌وری اتفاق خوبی افتاده و از نظر مدرن شدن می توانیم بگوییم که غالب صنعت مدرن شده است.»

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
دامپزشک فیلد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
1
زمانی که صاحبان سرمایه منحصرآ از لحاظ مالی به مساله دید دارند و مسئول فنی بهداشتی را مزاحم تولید می دانند. سنتی بودن جایگزین صنعتی شدن می گردد.
نظر شما
ادامه