کد خبر: ۳۸۷۴۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز در غرفه حکیم مهر:
«دکتر حسن نیلی احمدآبادی» افزود: ما بیش از 20 سال در ایران و انگلیس و در حتی برخی نقاط دیگر دنیا بر روی این ویروس کار کرده‌ایم و علاقه مند هستیم این تجارب را در اختیار کشور بگذاریم ...
 

حکیم مهر - استاد تمام دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته، با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا به صورت فرابخشی عمل می‌کند، گفت: «این به مفهوم آن است که بیماری هم از نظر گونه‌هایی که درگیر می‌کند و هم از نظر علایم بالینی، محدود به یک مورد خاص نمی‌شود که به این راحتی بتوان آن را مورد ارزیابی و کنترل قرار داد.»

 «دکتر حسن نیلی احمدآبادی» با تاکید بر اینکه کشورهای توسعه یافته در مواجهه با این بیماری از یک پلن کامل برخوردار هستند که مجموعه‌ای از عوامل علمی، فنی و اجرایی را در بر می‌گیرد، افزود: «لذا اگر هر کدام از این عوامل نادیده گرفته شود، مانند حلقه‌های زنجیر، این پروسه و زنجیره دچار گسست می‌شود. یعنی در مواقعی که به ضرورت اقدام به معدوم‌سازی می‌کنیم، قبل و بعد از این اتفاق باید یک سری اقدامات انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر چالشی که در کشور ما در بخش آنفلوانزا وجود دارد این است که برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته، این بیماری در سالن‌ها چرخش می‌کند. این موضوع با توجه به نبود ارتباط بین پرندگان مهاجر و مرغ‌های موجود در مرغداری‌ها به مفهوم وجود خلا و حلقه مفقوده در این چرخه است. لذا ما باید این حلقه مفقوده را شناسایی کرده و با طراحی یک استراتژی چند لایه بتوانیم برخورد موثری با این مشکل داشته باشیم. زیرا ویروس‌ها به راحتی نقاط کور سیستم عملیاتی ما را تشخیص داده و مورد هجوم قرار می‌دهند.»

نیلی احمدآبادی افزود: «بنابراین شما می‌بینید که یک سازمان عریض و طویل چه در داخل کشور و چه در خارج با ادعاهای زیاد در برخورد با این بیماری دچار چالش شده و حتی در برخی موارد مجبور به دستکاری در سیستم اطلاع‌رسانی خود می‌شود تا بتواند موفقیتی را رقم بزند. لذا همه این پروسه نشانگر آن است که ما هنوز این ویروس را نشناخته‌ایم.»

وی در پایان گفت: «ما بیش از 20 سال در ایران و انگلیس و در حتی برخی نقاط دیگر دنیا بر روی این ویروس کار کرده‌ایم و علاقه مند هستیم این تجارب را در اختیار کشور بگذاریم تا در بحث کنترل و پیشگیری مورد استفاده قرار گیرد. ولی متاسفانه باید بگویم که این اتفاق هنوز نیفتاده است و این شاید به دلیل وجود حلقه بسته مسئولین فعال در این بخش‌ها باشد. در صورتی که ما به صورت کامل آماده همکاری در این زمینه هستیم.»

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵
0
0
ایشان به شهر کرد تشریف برده اند و دیگر شیراز نیستند.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
ایشان سالهاست از شیراز و دانشگاه شیراز رفته اند و در بخش خصوصی فعال هستند
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
من در سال هفتاد و دو افتخار شاگردی جناب اقای دکتر را داشتم و ایشان خیلی به این موضوع انفلوانزا علاقمند بودند ولی متاسفانه سازمان دامپزشکی قدر ایشان را ندانست و به هشدارهای اقای دکتر توجهی نکرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
آقای دکتر فقط فرمودن حلقه مفقوده اما توضیح ندادن که اون چیه؟ ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
دکتر جان اون حلقه های مفقوده استراتژیک روی کاغذ است.
.....بده مجوز بگیر، ...بده پستهای قرنطینه را رد کن و خلاصه حلقه هایی وجود دارند که با کمی خرج براحتی میشه همه چیز را دور زد
دکتر عباس فرهمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
دباسلام بهمکاران عزیز باتجربه عینی ایجانب در مورد انتشار بیماری های ویروسی بخصوص بیماری انفلوانزا دو نکته حایز اهمیت است یکی درموقع احداث سالن مرغداری باید جهت ورود جریان باد را به داخل سالن را در نظر گرفته شود دوم اینکه سالن مرغداری باید از نظر پرنددگان ازاد ومهاجر ایزوله شود تا ویروس از یک مرغداری الوده یاسالن آلوده به مرغداری دیگر انتقال پیدا نکند درسللهای گذشته الگوی سیستم تمام بسته برای تاسیس مرغداری داشت رواج پیدا میکرد که متاسفانه ادامه پیدا نکرد واکنون خیلی از مرغداری ها با ظرفیت بالا تقریبا" همان حالت سنتی قدیم وسقف کنبدی وغیره را دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
ویروس انفلوانزا که به خوبی و در حد ژنوم شناخته شده است. پس اینکه می فرمایند ما روی ویروس در ایران و انگلیس کار کرده ایم، کاری بیش از کشورهای توسعه یافته انجام داده اند.مشکل کنترل انفلوانزا در کشور ما ناشی از عدم شناخت ویروس نیست، مشکل در اجرای قوانین و مقررات است که مقررات و قوانین قرنطینه هم از این امر مستثنی نیستند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
جناب دکتر نیلی
شما یا استاد ایرانی مقیم ایران هستید تجربیاتی را که میفرمایید منتشر کنید .خواه پند گیرند خواه ملال ...
نظر شما
ادامه