کد خبر: ۳۸۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر


محققین دانشکده دامپزشکی دانشگاه آیووا، با استفاده از روش ایمونوتراپی در اسبها به اثرات درمانی آن بر علیه سرطان دست یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، مصرف «ایمونوسیدین» در درمان تومورهای سارکوئید اسب در آمریکا و کانادا تایید شده است. استاندارد سازی پروتکل درمانی، قدرت اثر و بی خطر بودن محصول در درمان سارکوئید و اسکوآموس سل‌کرسینوما (تومور سلول‌های سنگفرشی) نیز در حال بررسی می‌باشد.  

«دکتر استفانی کاستون» دانشیار و متخصص جراح اسب در مرکز لوید دانشکده دامپزشکی دانشگاه آیووا، محقق اصلی در اجرای این پروژه می‌باشد.

سارکوئید و سرطان سلول‌های سنگفرشی، دومین تومور شایع در اسبها می‌باشند. سارکوئید اسبها را در هر سنی مبتلا می‌نماید. چهار شکل مختلف از بیماری سارکوئید وجود دارد و این تومور بیشتر در اطراف چشم‌ها، سر و صورت، گردن، سینه و شانه‌ها و همچنین در محل زخم‌های قدیمی بروز می‌کند. بر اساس آمار، یک درصد از اسبهای شمال آمریکا مبتلا به این بیماری می‌شوند.

سرطان سلول‌های سنگفرشی در اسبهای بالغ و پیر، از هر نوع نژادی یافت می‌شود. این بیماری به شکل توده‌های زخم و گوشتی ظاهر می‌گردد. این ضایعات در نواحی بدون رنگ بدن (سفید یا صورتی)، همانند اطراف چشم یا پلک سوم و یا دستگاه تناسلی دیده می‌شود.

 

درمان هر دو نوع سرطان بسته به نوع، اندازه و محل تومور، متفاوت می‌باشد. درمان‌های رایج، شامل جراحی، شیمی‌درمانی و یا استفاده ترکیبات گیاهی است. اگرچه این تومورها معمولا برگشت پذیر هستند.

ایمونوتراپی همراه و یا بدون انجام عمل جراحی، از روش‌های درمانی موثر و بی‌خطر در انکولوژی انسانی و دامپزشکی محسوب می‌شود. در تحقیق انجام شده در این زمینه، 60 مورد اسب مبتلا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

دکتر کاستون می‌گوید: درمان این دو نوع سرطان، دشوار و نیز برگشت‌پذیر می‌باشد. تیم ما در دانشکده دامپزشکی علاقمند به ایمونوتراپی بوده و ما در حال بررسی میزان نرخ موفقیت فرمول جدید این محصولات می‌باشیم. آزمایشات بالینی در جهت تهیه پروتکل موثر درمانی و تشخیص پاسخ‌های مختلف تومورها در حال انجام است.

ایمونوسیدین در اسب یک محرک ایمنی قوی بوده که دارای اثربخشی خوبی در درمان تومورهای سارکوئید می‌باشد. همچنین این ترکیب بر روی سلولهای سرطانی سنگفرشی پوست نیز موثر بوده است.

منبع: bloodhorse

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
اسب من این بیماری رو گرفته چکار کنم
۰۹۱۸۱۶۱۰۲۵۹
نظر شما
ادامه