کد خبر: ۳۸۷۵۳
 

تنها کارخانه خوراک دام شهرستان باخرز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی پلمپ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سلام باخزر، «دکتر محسن مهرآوران» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان باخرز گفت: در پی بازدیدهای انجام شده و با وجود تذکرات قبلی، کارخانه خوراک دام باخرز به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی، توسط این شبکه پلمپ شد و تا رفع نواقص موجود اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی افزود: همچنین یک مرغداری فاقد پروانه در یکی از روستاهای شهرستان باخرزبه دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و فنی و عدم اخذ پروانه ی بهداشتی دامپزشکی پلمپ شد.

رئیس شبکه دامپزشکی باخرز اظهار داشت: مرغداری مذکور علی رغم تذکرات مکرر و گذشت چندین ماه، همچنان بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور اقدام به فعالیت می کرد که سومین مرغداری بدون مجوز بوده که در 3سال گذشته تا کنون در شهرستان باخرز و توسط شبکه دامپزشکی پلمپ می شود.

مهرآوران اضافه کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی مزارع پرورش طیور در یک منطقه، با بالا رفتن خطر شیوع بیماریهای تنفسی به خصوص آنفلوانزای فوق حاد رابطه مستقیم دارد. لذا در راستای پیشگیری از شیوع آنفلوانزای پرندگان و حمایت از تولید پایدار، می بایست کنترل دقیقی بر نحوه ی فعالیت واحد های مشکوک و یا فاقد پروانه اعمال کرد.

 
 
نظر شما
ادامه