کد خبر: ۳۸۷۸۴

 


بسیاری از صاحبان حیوانات از دامپزشکان در رابطه با تغذیه حیوانات خانگی می‌پرسند. متاسفانه تمام غذاهای حیوانات دارای کیفیت و مواد مغذی یکسان نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، افراد با انتخابهای متعددی روبرو هستند و انتخاب درست غذای مناسب و مورد نیاز حیوانشان مشکل است. هم‌اکنون منبعی جهت کمک و راهنمایی برای حل این مشکل در دسترس عموم قرار گرفته است.

موسسه غذای حیوانات خانگی (PFI)، اخیرا مجموعه‌ای مصور تهیه نموده که با کمک آن می‌توان به نقش مواد مغذی مورد نیاز در خوراک سگ پی برد و با زبانی ساده و تحت عنوان "تغذیه از نوک بینی تا انتهای دم" مواد مورد نیاز بدن سگ را که باعث رشد و حمایت سیستم بدن او می‌شود، به تصویر کشیده است.

«دکتر کاتلین ان رایت»، مدیر عامل موسسه غذای حیوانات و متخصص تغذیه، می‌گوید: تغذیه صحیح یک مولفه حیاتی در سلامت حیوان محسوب می‌شود. یکی از اقداماتی که همه ما می‌توانیم انجام دهیم، فراهم نمودن تغذیه‌ای متعادل و کامل، در هر مرحله از حیات حیوان، جهت حفظ سلامتی وی می‌باشد.

یک دستور غذایی کامل و متوازن برای حیوانات خانگی، باید شامل 40 ماده مغذی باشد که توسط متخصصین دامپزشک و تغذیه مورد تایید قرار گیرد. انجمن رسمی کنترل تغذیه در آمریکا، استاندارد تغذیه‌ای را به ترکیبی تحت عنوان "کامل و متعادل" نسبت می دهد.

دکتر ان رایت افزود: وبسایت جدید معرفی شده مجموعه ای کامل برای کمک و درک بهتر صاحبان حیوانات از چگونگی تاثیر مواد مغذی در یک فرمول کامل خوراک حیوانات می‌باشد.

در این وبسایت، مواد مغذی مورد نیاز سگ به شش دسته کلیدی زیر تقسیم بندی شده‌اند.

- ویتامین‌های محلول در چربی

- ویتامین‌های محلول در آب

- املاح معدنی

- پروتئین‌ها و آمینو‌اسیدها

- چربی‌ها

- کربوهیدرات‌ها

هر دسته‌بندی، شامل خلاصه‌ای از به طور مثال ویتامین‌ها و املاح مختلف با ذکر نام و چگونگی تاثیرات آنها بر حمایت از سلامتی سگ‌ها شامل متابولیسم، سیستم ایمنی و عملکرد ارگان‌های بدن می‌باشد. این محتوا همراه با شکلی شماتیک از سیستم بدن سگ با تمرکز بر تاثیرات هر دسته، بر ارگانهای محتلف است.

 

 

 

 

منبع فعلی، بر سلامتی و تغذیه سگ‌ها متمرکز می‌باشد. اما PFI می‌گوید: اطلاعات مربوط به تغذیه گربه‌ها نیز در سال 2018، به این وبسایت افزوده خواهد شد.

ان رایت می‌گوید: با تغذیه سالم و متوازن حیوان، همراه با مراقبت‌های دامپزشکی و تمرینات بدنی، حیوان ما از زندگی طولانی‌تر و سالم خود لذت خواهد برد.

برای دسترسی به اطلاعات این سایت، «کلیک» نمایید.

 
منبع:  americanveterinarian و petfoodinstitute

نظر شما
ادامه