کد خبر: ۳۸۷۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مازندران و خراسان جنوبی

 

معدوم سازی مقدار 14 تن آلایش غیر خوراکی مرغ در مازندران
 
مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد : کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره کل در راستای وظایف و مسئولیت بهداشتی خود و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده فرآورده های خام دامی ، مؤفق به ضبط مقدار 8435 کیلوگرم پای مرغ و مقدار 5500 کیلوگرم اسکلت مرغ در یکی از کارگاههای فرآوری آلایش غیر خوراکی در شهرستان آمل شدند و پس از بررسی های بعمل آمده محموله فوق غیر قابل مصرف تشخیص و معدوم گردید.

دکتر مجید مختاری گفت : با توجه به تقلبات و تخلفات احتمالی از سوی برخی سودجویان ، به همشهریان عزیز توصیه می‎شود از خرید و مصرف فرآورده های خام دامی بدون مهر و یا برچسب دامپزشکی خودداری نمایند و مصرف کنندگان محترم در هنگام قطعه بندی و شستشوی گوشت از دستکش استفاده نمایند.

وی در ادامه اظهار داشت هر گونه قطعه بندی و استخوان گیری مرغ ، تهیه شنیسل و جوجه کباب در فروشگاهها غیر بهداشتی و ممنوع می باشد و هم استانیهای عزیز برای پیشگیری از ابتلای به بیماری های مشترک بین انسان و دام از مصرف فرآورده های خام دامی بصورت خام یا نیم پز جداً خودداری نمایند.

دکتر مختاری به غیر بهداشتی و ممنوع بودن عرضه دل ، جگر ، سنگدان و پای مرغ بدون بسته بندی معتبر اشاره کرد و گفت: شهروندان عزیز در صورت برخورد با چنین مواردی می توانند با مامورین نظارت بهداشتی دامپزشکی مستقر در شبکه دامپزشکی شهرستانها تماس حاصل نمایند تا اقدامات قانونی لازم معمول گردد.

مدیر کل دامپزشکی مازندران به  تولیدکنندگان واحدهای صنعتی و فرآورده های گوشتی و رستورانها و آشپزخانه های مرکزی هشدار داد تا صرفا مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از واحدهای مجاز و دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایند که در صورت مشاهده توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در بازدیدهای ادواری ، واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می گردند.

--------------------------------------------------

 

مسئول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان خراسان جنوبی معرفی شد
 
مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این اداره کل برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از مسئولین سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی و ادارات تابعه نیز حضور داشتند حجه الاسلام لیاقتی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت از فعالیت دامپزشکی در محور امنیت غذایی و مسائل ذبح شرعی به عنوان دو وظیفه خطیر یاد کرد و افزود: سازمان دامپزشکی با دارا بودن نیروهای مخلص و زحمتکش در سراسر کشور نقش بسزایی در ارائه و عرضه غذای پاک، حلال و بهداشتی در کشور بر عهده دارد.
در ادامه این مراسم حجه الاسلام والمسلمین سجادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به تعامل دوجانبه دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی با اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: این انسجام و همکاری سبب تحول عظیمی در بحث ذبح شرعی و بهداشتی در سطح استان شده است.
وی افزود: در حال حاضر در تمام کشتارگاه های طیور استان ناظر ذبح شرعی وجود دارد در پایان این مراسم از خدمات حجه الاسلام والمسلمین محمدی مسئول قبلی دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان تقدیر بعمل آمد و حجه الاسلام حیدری به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی گردید.

نظر شما
ادامه