کد خبر: ۳۸۷۹۰

 

بر طبق گزارش اداره غذا و داروی آمریکا (FDA)، دو نوع از داروهای مربوط به درمان ناراحتی‌های گوش باعث ایجاد آسیب و سوزش در چشم انسان و سگ‌ها خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، دو داروی Osurnia و Claro مورد تایید FDA جهت درمان عفونت گوش خارجی بوده است و توسط متخصصین دامپزشک برای حیوانات تجویز می‌شود. هر دو حاوی داروی ضد باکتری فلورفنیکل و داروی ضد قارچ تربینافین بوده و همچنین به همراه یک داروی ضدالتهابی استروئیدی نیز می‌باشند.

بر طبق گزارش FDA، بر اساس گزارش‌های دریافت شده، بعد از استفاده این دارو‌ها در گوش سگ، آسیب، سوزش و خارش چشم مشهود بوده است. این بدان سبب است که پس از افزودن دارو، حیوان سرش را تکان داده و دارو به چشم او و سایر افراد نزدیک وی پاشیده می‌شود. گزارش‌ها در حیوانات شامل زخم قرنیه، التهاب چشم و ملتحمه،خارش و درد چشم می‌باشد.

 

همچنین گزارش موارد انسانی شامل زخم قرنیه در تکنیسین دامپزشکی، خارش شدید چشم، قرمزی و التهاب در چشمان دامپزشکان، صاحبان حیوانات و سایر افرادی که در نزدیک حیوان بوده‌اند، است.

به توصیه FDA زمان استفاده و تجویز این دارو بایستی حتما اقدامات احتیاطی جهت جلوگیری از تماس آنها با چشم حیوان و انسان صورت پذیرد.

منبع:  fda.gov و americanveterinarian

نظر شما
ادامه