کد خبر: ۳۸۷۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر



فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در دیدار با مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی و هیات همراه وی اظهار داشت: با متخلفان در حوزه امنیت غذایی برخورد کنید و سپاه را نیز در این زمینه پشتیبان خود بدانید چرا که اقتدار نظارتی دامپزشکی باید حفظ شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «سردار یعقوب علی نظری» در این دیدار که در مقر فرماندهی سپاه امام رضا علیه السلام بوقوع پیوست افزود: همه ما متصل به بسیج هستیم و دامپزشکی نیز به عنوان یکی از ارکان سلامت می‌تواند از این نیروی مردمی در گسترش خدمت رسانی استفاده کند.

وی گفت: به وجود دامپزشکی نیاز داریم و اعتقاد داریم این سازمان نقش روان‌سازی فعالیت‌ها و خدمات را در اقصی نقاط استان عهده دار است.

سردار نظری با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال و اقتصاد مردم پایه در روستاها اظهار داشت: بایستی اشتغال ایجاد شود و روستاها تولیدکننده باشند و نه مصرف کننده و در راستای تولید سالم و بهداشتی، اشراف دامپزشکی به مسایل می تواند بسیار تسهیل‌گر باشد.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام خاطرنشان ساخت: در حوزه اشتغال از دامپزشکی کمک می‌خواهیم و در این زمینه نیروی سازماندهی شده بسیج را در خدمت برنامه‌های سلامت محور دامپزشکی می‌دانیم.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این دیدار با اشاره به نقش ارزنده سپاه و بسیج در تامین امنیت همه جانبه مردم بویژه حمایت از ایجاد و برقراری امنیت غذایی آحاد جامعه، به تشریح وظایف دامپزشکی در ابعاد مختلف پرداخت.

«دکتر احمد شریعتی» یادآور شد: شرح وظایف دامپزشکی در هریک از حوزه‌های سه گانه به قدری وسیع است که برای انجام هر یک از آنها تجهیزات و امکانات یک وزارتخانه را نیاز داریم.

وی با اشاره به نقش دامپزشکی در حراست از سرمایه دامی کشور، ایفای موثر این نقش را مبحثی مهم در ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در روستاها خواهد.

شریعتی در خصوص ایجاد ارتباط با تسکیلاتی نظیر بسیج و سپاه افزود: ایجاد ارتباط با نهادهای مردمی نظیر سپاه و بسیج می‌تواند تا حدود زیادی دغدغه کمبود بودجه‌ها و منابع دولتی را رفع نماید.

وی گفت: در حوزه کنترل بهداشت فرآورده‌های خام دامی نیاز به حمایت دستگاه‌های مختلف داریم تا برخورد قاطع با متخلفان داشته باشیم بویژه در شهری نظیر مشهد که هرساله بیش از ۲۵ میلیون نفر زائر به آن رفت و آمد دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان مقابله و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان را نیز از دیگر جلوه‌های خدمت دامپزشکی در جامعه برشمرد و یادآور شد: ابتلای حتی یک نفر در جامعه به چنین بیماری‌هایی تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی دارد و نهادهایی همانند بسیج می‌توانند در این عرصه‌ها به کمک دامپزشکی بیایند.

در پایان این دیدار مقرر شد تا تفاهم‌نامه‌ای در جهت گسترش همکاری‌های فی‌مابین به امضای دو طرف برسد.







 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
0
0
دکتر شریعتی خدا حفظت کنه تو همین 3 هفته ای ک مدیر کل شدی ب اندازه یکسال شان و منزلت دامپزشکیو بردی بالا.واقعا خسته نباشید دکتر جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
مداخله سپاه درعرصه ی دامپزشگی یک عامل مثبت نیست و اقتدار دامپزشکی را تضعیف میکند و مدیریت در دامپزشکی را پیچیده ی و مسائل جدیدی شکل میگیرد
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
حکیم مهر لطفا تمامی نظرات را بگذارید.این قدر یک طرفه کلاهتون قاضی نکنید
نظر شما
ادامه