کد خبر: ۳۸۸۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان عسلویه از بازدید از مناطق حفاظت شده سایت جبیر و نایبند شهرستان عسلویه در سال جاری خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر علی پور» در گفتگویی اظهار داشت: شهرستان ساحلی با وجود زیستگاه مهم پرندگان مهاجر و آبزی در شهرستان و سایت ملی حفاظت از گونه بومی جبیر منطقه (که از گونه‌های حفاظت شده و ذخایر زنتیکی منطقه می‌باشد) و گونه‌های با ارزش دریایی چون لاک پشت پوزه عقابی و دیگر آبزیان، از مناطق مهم و حساس جهت پایش و کنترل بیماری‌های دامی و آبزیان و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام چون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می‌باشد که این شبکه نظارت‌های مستمری بر این مناطق در سال جاری به عمل آورده است.

وی افزود: منطقه نایبند جز مناطق حفاظت شده حیات وحش می‌باشد که تحت نظارت همکاران محیط زیست شهرستان می‌باشد که تا کنون فی ما بین این اداره و شبکه دامپزشکی شهرستان تعاملات مناسبی در حوزه پایش و درمان صورت پذیرفته که می‌توان به ۱۱مورد ارجاع اشاره نمود که شامل ۱۵ مورد پرنده شکاری و ابزی و قمری منطقه و ۸ راس جبیر و ۳ مورد کالبدگشایی ۵ مورد جراحی و ۲ مورد ارجا به ازمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان بوشهر جهت تشخیص بیماری اشاره کرد.

دکتر علی پور اشاره کرد: جهت کنترل بیماری‌های مشترک دام به مناطق حفاظت شده کمربند آن منطقه علیه بیماری‌های مهمی چون طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، آبله به صورت کامل پوشش داده شد.

وی در پایان با اشاره به توسعه فرهنگ زیست محیطی و حمایت از حیات وحش و دغدغه بهداشتی مردم، اظهار داشت: از شهروندان در خواست داریم در صورت مشاهده هر گونه علایم مشکوک به بیماری و تلفات غیرمعمول و چنین مواردی مراتب را سریعا به شبکه دامپزشکی شهرستان منعکس نمایند.







انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اعسلویه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
1
واقعا این اقدامات قابل تقدیر است
به نوبه خود سپاسگذار این زحمات هستم
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
0
1
چرا آدرس و شماره تلفن ندارید تو اینترنت.گربم مریض شده الان نمیدونم کجا ببرمش
Ali.b
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
1
آقا حیون خونگی من بسیار بیمار و بدحال است و چند روزه که نمیتونه غذا بخوره... میخاستم بدونم دامپزشکی عسلویه خدمات برای این موجودات هم انجام میدهد و و چگونه و در چه تایم هایی است...
خواهش میکنم جوابم رو هرچه زودتر بفرستین که خیلی عجله دارم و اون زبون بسته هم داره درد و سختی زیادی میکشه
نظر شما
ادامه