کد خبر: ۳۸۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر



براساس آمار گمرک در ۸ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۷ میلیارد تومان هزینه صرف واردات شتر شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، در حال حاضر جزئی‌ترین اطلاعات مربوط به ترخیص تمام کالا‌ها و محموله‌ها در سامانه جامع گمرک ثبت می‌شود و تمام اطلاعات به همراه مجوز در بانک اطلاعاتی گمرک ایران موجود است.

لازم به ذکر است که واردات همه کالا‌ها به کشور از طریق گمرکات صرفا بر اساس مجوز‌هایی صورت می‌گیرد که سازمان‌های مربوطه صادر می‌کنند و گمرکات پس از دریافت مجوز‌ها برای تشریفات گمرکی کالا‌ها اقدام لازم را انجام می‌دهند.

در این میان واردات برخی از کالا‌ها ممکن است این سوال را در ذهن ایجاد کند که واردات در حجم بالا به چه منظور انجام می‌شود و آیا واردات برخی از اقلام اصلا ضرورتی دارد یا خیر.

یکی از اقلامی که در آمار گمرک دیده می‌شود واردات شتر است که در ۸ ماهه نخست سال جاری بالغ بر هزار و ۲۳۰ تن شتر و سایر گونه‌های شتر از مرز‌های مختلف وارد کشور شده است.


براساس واردات این حجم شتر به کشور حدود بر ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۶۸ دلار ارز از کشور خارج شده است.

همچنین ارزش ریالی واردات این حجم شتر به کشور بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۶ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۶۷ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است شتر از کشور‌های چین، آلمان، افغانستان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، پاکستان، ترکیه و جمهوری کره وارد ایران شده است.

با پیگیری‌های انجام شده از گمرک و بر اساس اطلاعات موجود در سامانه جامع گمرکی مجوز واردات شتر از طریق بازارچه‌های مرزی و از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی صادر شده و سازمان دامپزشکی مجوز واردات شتر را صرفا برای مصارف گوشتی اعلام کرده است.

با این حال براساس گفته‌ها از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، صرف بیش از ۲ میلیون دلار ارز برای واردات این حجم شتر در هشت ماهه ابتدایی سال صرفا برای مصارف گوشتی و با مجوز‌های لازم بوده است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
برای کمک به بیمه بود
نظر شما
ادامه