کد خبر: ۳۸۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر



رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و جانشین قرارگاه مرکزی سازندگی مناطق زلزله زده با اشاره به حضور داوطلبانه متخصصین بسیجی در امدادرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه، بیان داشت: بسیج مهندسین کشاورزی از نخستین ساعات پس از زلزله نیروهای خود را برای امدادرسانی به روستاییان، ساماندهی و به طور مستمر تیم های جهادی دامپزشکی به منطقه اعزام می کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، «سردار نعمان غلامی» با اشاره به ظرفیت بسیج در برخورداری از نیروی انسانی منسجم و کارآمد بیان داشت: بسیج اقشار و متخصصین از نخستین روزهای پس از زلزله با حضور در منطقه توانستند به فراخور توانمندی خود در امدادرسانی به زلزله زدگان نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه این مطلب افزود: امدادرسانی به مصدومان توسط گروه های جهادی بسیج جامعه پزشکی و ساماندهی و جمع آوری کمک های خیرین توسط بسیج اصناف و بازاریان از این قبیل بوده است که بحمدلله خیرین با بازدیدهایی که از منطقه داشتند در زمینه بازسازی خانه های محرومین تعهدات قابل توجهی متقبل شده اند.

سردارغلامی هم چنین با اشاره به نقش بسیج مهندسین کشاورزی در امدادرسانی به روستاهای زلزله زده بیان داشت: با توجه به تلفات گسترده دام ها و زیر آوار ماندن احشام در زلزله، تیم های جهادی دامپزشکی بدون فوت وقت با حضور در منطقه در عملیات خارج کردن احشام از زیر آوار و دفن بهداشتی آن ها و سم پاشی منطقه وارد عمل شدند و هم اکنون نیز ۵۰ نفر در قالب تیم های تخصصی دامپزشکی از ۵ استان به همراه کلینیک های سیار مجهز به سیستم های تشخیص و مداوای دام ها در روستاها مستقر شدند و با سرکشی به عشایر، دام ها را معاینه کرده و درمان های لازم را ارائه می کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی ویژه کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی بومی سرپل ذهاب بیان داشت: بسیج مهندسین کشاورزی برای ۵۰ نفر از اعضای خود که بومی این منطقه هستند طی یک دوره فشرده آموزشی کوتاه مدت، اطلاعات لازم برای حضور در روستاهای آسیب دیده با رویکرد تسهیلگری برگزار نموده است که انتظار می رود با حضور این کارشناسان آموزش دیده در روستاهای هدف، نیازهای آموزشی کشاورزان برای احیای معیشت خود و توانمندسازی آنان در بازگرداندن زندگی به مدار اصلی اش مرتفع شود.

سردار غلامی در بخش دیگری از سخنان خود تسریع در نصب سرپناه های موقت برای زلزله زدگان را اولویت اول منطقه دانست و تاکید کرد:۳۲ سپاه استانی هم اینک در منطقه مستقرشده اند و هر استان موضوع اسکان و پاسخگویی به مشکلات مردم در یک قسمت را برعهده گرفته است که البته با توجه به سردی هوا و وزش بادهای شدید، اولویت اول ما سرعت بخشیدن به نصب کانکس برای اسکان زلزله زدگان است که بحمدلله تاکنون ۴۵۰۰ سکو احداث شده است و از امروز ۳۲ سپاه استانی برای نصب کانکس ها بر روی سکوها وارد عمل می شوند.


 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
در پاراگراف اول ذکر شده است که بسیج مهندسین کشاورزی تیم های جهادی دامپزشکی به منطقه اعزام می کند!!!!! از کی تا به حال مهندسین کشاورزی در مقامی قرار دارند که دامپزشک اعزام کنند؟ خانه از پای بست ویران است....
نظر شما
ادامه