کد خبر: ۳۸۸۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

پزشکان و دامپزشکان در سراسر ایتالیا دست به یک اعتصاب 24 ساعته زدند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، در پی فراخوان اتحادیه های صنفی، ده ها هزار پزشک و دامپزشک در سراسر ایتالیا از روز گذشته علیه آنچه «تصمیمات ویرانگر» دولت برای این بخش خواندند، دست به یک اعتصاب 24 ساعته زده و در مقابل وزارت اقتصاد تحصن اعتراضی کردند.

در این اعتصاب مجموعا 134 هزار پزشک شرکت کردند که در پی آن 40 هزار عمل جراحی و صدها هزار معاینه پزشکی در سراسر ایتالیا متوقف شد.

معترضان اعلام کردند که سیستم بهداشتی ایتالیا بخاطر کاهش بودجه مزمن در حال ویرانی است و حدود 8 سال است که قراردادها تمدید نشده اند.

«بئاتریچه لورنتزین» وزیر بهداشت و سلامت ایتالیا نیز ضمن ابراز همبستگی با پزشکان گفت: من قطعا در کنار پزشکان هستم؛ ما سعی بر حل مشکلات در این بخش کرده و تاکنون هزاران پرسنل جدید را استخدام کردیم ولی مساله تمدید قراردادها در دست وزارت بهداشت نیست، ولی امیدوارم هرچه زودتراین مشکل نیز حل شود.

قانون بودجه در مرکز این اعتراض ها قرار دارد و انتظار می رفت تا توجه بیشتری به این بخش جهت تمدید قراردادها می شد. به عقیده اتحادیه های صنفی، حداقل 600 میلیون یورو کمبود وجود دارد و مشکل دیگر مربوط به کاهش 9 هزار پزشک و 50 هزار پرسنل از سال 2010 تاکنون است.

اتحادیه های کاری اعلام کردند که بخش بهداشت و سلامت یک روز متوقف شد تا برای همیشه متوقف نشود. ما از دولت می خواهیم تا تغییر مسیر بدهد.

منبع: خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
ناشکری میکنن خدا شاهد اینا رو باید بیارن وضعیت دامپزشکای ایران ببنن بعد بهتون میگن..روزی هزار بار خدار رو شکر میکنن پنج ساله من بیکارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
عزیز جان این کار اونا به خاطر یه کلمه ایه که دامپزشکا و رؤسای دیکتاتور دامپزشکی زیاد از اون نشنیدن و.اونم غیرته بله. ((( غیییییرررتتتت))) که متاسفانه تو سازمان ما الان د درصدش منفیه،،،،
نظر شما
ادامه