کد خبر: ۳۸۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

کتاب «پروبیوتیک و پری بیوتیک در آبزیان (با تاکید بر ماهیان سردآبی)» منتشر شد.

امروزه استفاده از ترکیبات طبیعی با دارا بودن خواص دارویی و ضد میکروبی می­توانند روش ایده­آلی برای پیشگیری و درمان بیماری­های عفونی باشند. بر این اساس در دهه­های گذشته تلاش­های بسیاری برای معرفی مواد طبیعی جهت مصرف در آبزیان انجام شده که نتایج آنها چشمگیر بوده است.

هدف کلی از گردآوری این کتاب استفاده از پروبیوتیک ها و پری بیوتیک های کاربردی در جهت افزایش رشد و تقویت ایمنی آبزیان بویژه ماهیان سردآبی در بحث درمان و کنترل بیماری­ها بوده است. برخی از پروبیوتیک­ها به طور مفیدی توانستند انتظارات ما را در زمینه پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری­ها را برآورده سازند. با توجه به متنوع بودن میکروارگانیزم­های پروبیوتیکی و پری بیوتیک­ها، گزینه بسیار مناسبی برای این منظور هستند.

در کشور ما که از قطب های پرورش ماهیان سردابی جهان می باشد، بیماری های مختلف هرساله سبب زیان های اقتصادی عظیمی به صنعت آبزی پروری کشور می گردد. امید هست با شناسایی روش های جدید بدون مصرف آنتی­ بیوتیک سبب افزایش ضریب تبدیل غذایی و همچنین تقویت ایمنی، افزایش مقاومت در برابر استرس­های محیطی و سایر بیماری ها، ارتقاء شاخص­های خون شناختی، کیفیت لاشه ماهی قزل آلای رنگین کمان مزارع پرورشی، کمک به فعالان آبزی پروری کشور و مراکز تحقیقاتی گردد.

  این کتاب با یاری اساتید و همکاران ارجمندی همچون جناب پروفسور حسن ملکی نژاد، جناب پروفسور محمد افشار نسب، جناب دکتر امیر تکمه چی، جناب دکتر کاظم عبدی، دفتر بهداشت و مبارزه با بیماریهای آبزیان سازمان دامپزشکی کشور و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و انتشارات علمی پریور تبریز چاپ و نشر گردیده است.

علاقمندان به تهیه کتاب می توانند با شماره 09141887823 تماس حاصل نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
1
بسیار کتاب عالی و‌ارزشمند و نیاز روز می باشد ، از مولفین عزیز تشکر می گردد
نظر شما
ادامه