کد خبر: ۳۸۸۷۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
انتقادات عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نسبت به بودجه در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«عبدالله حاتمیان» افزود: وزارت جهاد کشاورزی حداقل ۴۰۰ حوزه مهم دارد؛ اگر در این حوزه‌ها کسی چانه‌زنی و پیگیری نکند، پر واضح است که در فصول بودجه‌بندی، اولویت را به موارد دیگر خواهند سپرد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: صبح روز یکشنبه 19 آذرماه، لایحه بودجه ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار میلیارد ریالی کل کشور از سوی رئیس جمهور تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی شد. بودجه‌ای که تنها مبلغ 130 میلیارد تومان آن سهم سازمان دامپزشکی با حجم وسیعی از وظایف شد. این رقم اندک، واکنش برخی اعضای کمیسیون‌های مرتبط با فعالیت‌های سازمان دامپزشکی را برانگیخت. از جمله آنها، یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بود که در گفت‌وگو با حکیم مهر، با تاکید بر اینکه سهم ۱۳۰ میلیارد تومانی سازمان دامپزشکی از کل بودجه کشور بسیار اندک است، این بودجه پایین را ماحصل دفاعیات ضعیف متولیان کشاورزی و دامپزشکی کشور دانست و گفت: «وقتی وزیر جهاد کشاورزی درگیر امور روزمره خود است و این وزارتخانه در یک چرخه باطل به سر می‌برد، انتظاری بهتر از این نمی‌توان داشت.»

 «عبدالله حاتمیان» با یادآوری اینکه سال گذشته مبلغ ۷ هزار میلیارد تومان از بودجه کشور اختصاص به فعالیت‌های تبلیغاتی فرهنگی و مذهبی داشته است، تصریح کرد: «متولیان این امور وقتی در ادامه به چانه‌زنی پرداختند، بودجه بیشتری هم گرفتند.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر و به منظور افزایش بودجه پیشنهادی، مسئول مستقیم وزارت جهاد کشاورزی و معاون پارلمانی جهاد کشاورزی باید در این زمینه رایزنی کنند که تا به حال کسی با ما صحبتی نکرده است. روزی که دوره نمایندگی ما آغاز شد، آقای دکتر خلج رئیس سازمان دامپزشکی بودند و در آن زمان شبهات زیادی در مورد دامپزشکی وجود داشت. ریاست جدید سازمان دامپزشکی هم که به تازگی مستقر شده و اصطلاحا هنوز خود را پیدا نکرده و فعلا خبری از ایشان نیست. ایشان هم تا بخواهند جایگاه خود را پیدا کنند، دوره نمایندگی ما به اتمام رسیده است.»

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی راهکار اصلی برون رفت از شرایط فعلی را وجود چابکی، علاقه‌مندی و تعصب در مسئول مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: «وزارت جهاد کشاورزی حداقل ۴۰۰ حوزه مهم دارد. اگر در این حوزه‌ها کسی چانه‌زنی و پیگیری نکند، پر واضح است که در فصول بودجه‌بندی، اولویت را به موارد دیگر خواهند سپرد.»

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی در استان خراسان بسیار ضعیف عمل کرده است، گفت: «قریب به ۳۰ درصد سقط جنین در دام‌های استان خراسان اتفاق افتاده است که به نوبه خود یک فاجعه است.»

سازمان استاندارد تعطیل است

حاتمیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص انتقال نظارت بر بهداشت مواد غذایی از سازمان غذا و دارو به سازمان استاندارد، گفت: «به نظر من سازمان استاندارد تعطیل است و عملکردی در ایران ندارد. کمااینکه در حال حاضر ما با هر کشوری که تبادلات تجاری انجام می‌دهیم، چند کامیون ابتدایی منتقل می‌شود، بعد از آن همه را برگشت می‌زنند و برای همیشه راه را کور می‌کنند. این نشان می‌دهد که ما در ایران تابع استاندارد برای صادرات نیستیم و هر طور که تمایل داشته باشیم رفتار می‌کنیم.»

وی با بیان اینکه یک تاجر برای منافع خود تمام کشور را به بازی می‌گیرد، تصریح کرد: «اگر سازمان استاندارد ما فعال بود، نباید چنین اتفاقاتی می‌افتاد. سال گذشته در گمرک شهر مشهد، ۲۵ تریلی سیب به کشور ترکمنستان می‌رفت که در موقعیت‌های مناسب و قابل دید بار کامیون، سیب درجه یک و در عقب آن سیب‌های نامرغوب درجه دو و سه قرار داده بودند. این وضعیت در خصوص صادرات هنداوانه به کشورهای عربی و پسته و زعفران نیز به همین شکل است. اگر استاندارد می‌داشتیم چرا از ۸ میلیارد دلار گردش مالی زعفران در دنیا، تنها ۷۰۰ میلیون دلار آن سهم ایران باشد؟ جالب است که سازمان استاندارد زیر بار وظایف خود مانده است و می‌خواهد وظایف غذا و دارو را هم انجام دهد؟»
 
 
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
حسین ترابی
|
United States of America
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
1
به گمانم بودجه نگهداری امام زادههای یکی از شهرهای متوسط کشور بیش از بوده سازمان دامپزشکی در کشوری باشد که فقط دو بیماری مشترک انسان و حیوان سل و تب مالت در آن غوغا میکند.باید گریست بحال کشور و این سازمان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
متاسفم .واقعا متاسفم .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
خیلی عالی به موضوع پرداختن اما در مواردی آمار ایشان صحیح نیست.
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
سلام تا زمانی که با کوشش وزحمات شبانه روزی کارکنان بی ادعا وپر تلاش سازمان دامپزشکی در سراسر کشور گوشت ومرغ وماهی وتخم مرغ وشیر و... به صورت کاملا سالم وبهداشتی به دست مصرف کننده میرسد همین است باید بدانندبهداشت وامنیت غذایی خود بخودی بوجود نمی آید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
حالا موقع پاسخگویی انانی است که میگویند جای دامپزشکی در وزارت جهاد خوب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
واقعا مطلب زيبايي بود درود بر گردانندگان حكيم مهر
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
1
حالا مگه چی شده تا امروز که مسولان فنی با کمترین درامد به سخترین کارها تن دادند فی سبیل اله سازمان دامپزشکی با ان همه امکانات و سفر خارج و حقوقهای بالاتر از بخش خصوصی فریاد بر میاورند اگر ناراضی هستید جایتان را با بخش خصوصی عوض کنید چطور وقتی مسول فنی فریاد میزند از بهداشت شما حضور نداشتید و حالا که بودجه کم شده سلامت مردم مطرح شده است
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
1
عملکرد سازمان دامپزشکی را مردم قبول ندارتد اگر قبول داشتند لبنیات سنتی وجود نداشت و صادرات مرغ و تخم مرغ و گوشت وجود داشت و اقتصاد نفتی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
1
دوست دارند و عشقشون میکشه،تشخیص داده اند که این سازمان ۱۰۰ برابر هم بودجه بگیره کارآیی اش فرق نمی کند.
در ضمن نیروهای دولتی نگران معیشتشان نباشند چرا که ماشاله راههای در رو زیاد است
کاپیتان نمو713
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
موسسه مذهبی جامعه المصطفی(یکی از دهها موسسه وابسته به حوزه علمیه) به تنهایی 305 میلیارد تومن بودجه میگیرد و..... آن وقت سازمان دامپزشکی با این همه ماموریت و مسؤلیت عملی 130 میلیارد تومن ؟! .................. شاید مذهب گسترش پیدا کنه ولی همه مذهبییون تب مالت و سیاه زخم و صد جور بیماری مشترک دیگر میگیرند که به طور جدی روی توانایی جهاد اکبر و اصغرشان تأثیر منفی میگذارد. در خاورمیانه دانش وتلاش فراموش شده و عمده بودجه ها صرف گسترش مذهب میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
این رو به رؤسای شبکه های دامپزشکی و مدیر کلهای دامپزشکی بگویید که کارشان شده فقط و فقط فشار به واکسیناتور های بدبخت تو سخن ترین شرایط مالی و فقط فکر و ذهنشان بالا بردن امار و ........ کشیدن از ماست تا اینکه بخوان از حقوق از دست رفته دامپزشکی حمایت کنن اونم در سطح وزاراتخانه ای همچون جهاد کشاورزی که اصلا دامپزشکی رو تحویل نمیگیره،،،،و همش هم همین رؤسای ترسو مقصرند ،،،،
سپاسگزارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
1
کاش استادان وپیشکسوتان دامپزشکی دانشگاه تهران این موضوعات را بخوانند و شرافتمندانه از حیثیت دامپزشکی دفاع کنند.
ایا دامپزشکی حقی بر گردن شما ندارد!!!
کجایی استاد.؟
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
دوستان بدانید که زجه زدن کاری رو حل نخواهد کرد!!!اگه واقعآ راست میگن و مسولین دامپزشکی واقعا دلشون به حال بدبختی های قشر دامپزشکی سوخته که چرا از سفره بودجه فقط تکه استخوانی نصیب خانواده دامپزشکی شده لااقل بودجه رو جناب وزیر ....... برگشت بزنن و بگن دامپزشکی بودجه نمیخواد!!
ما فی سبیل لله که ناظر جگرکی ها هستیم ناظر بقیه مسائل هم خواهیم بود!!
نگفتم هر آشی که نخبه هامون دارن واسمون میپزن زو باید بخوریم!!!
بابا با این بودجه بندی نشون میدن که دامپزشکی هیچ جایگاهی نداره!!
مگه نگفتن هیس هیس دامپزشکا فریاد نمیزنن بذارین هربلایی که دوست داریم سرتون میاریم !!بابا توو این کارزار باید مسئولینمون کاری کنند نه ما چون زجه زدن ما مشکلی رو حل نمیکنه!!بفهمید تورو خدا
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
0
به وضوح ایشان به کم کاری و بی علاقه بودن مسولین دامپزشکی اشاره دارند ! البته نمیشود فقط مسولین را مقصر دانست بالای نود درصد دست اندر کاران ( کارمندان ) دامپزشکی بخصوص در سازمان و نظام دامپزشکی اساسا" علاقه ای به رشته خود نداشته و حتی گاهی این احساس را میرسانند که با نحوه عملکردهای آشکار و پنهان خود به نوعی در حال انتقام گیری از رشته خود هستند. و به واقع حتی متوجه نیستند که این روش هایی که در پیش گرفته اند به ضرر خودشان هم است !!
دوستان گرامی اگر چیزی را که دوست داشتید ،بدست نیاوردید ، حداقل آنچه که بدست آوردید را دوست داشته باشید و با رشد دادن اصولی آن خود را نیز ارتقا دهید !
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
ضمن تشکر از این نماینده مجلس،که صداقت نشان داده و این مطلب رو صراحتا بیان نموده ....... از بهداشت مردم واجب تر هست.هزینه این همه تبلیغ گر رو دولت باید از این بودجه زبون بسته بده.تو این کشور بودن به امید این چنین دولت هایی بودن واقعا آب در هاون کوبیدن هست.قسمتی از بودجه این تبلیغ گر ها هم از مردم به عناوین و شیوه های مختلف گرفته می شه مثلا عوارض خروج از کشور در مقایسه با کشورهای همسایه.بلا همیشه زلزله نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
اقای نماینده کجایید سقط جنین /معدوم سازی بیش از 9 میلیون قطعه مرغ تخم گذار که باعث افزایش قیمت تخم مرغ به حدود 2 برابر رسیده است ..............
مختاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
ظاهرا دولت نظر اینه که سلامت غذای روح از سلامت غذای جسم مهمتره!!!. یا به عبارتی از نظر اونا جسم سالم در عقل سالمه!! و باید به عقل و روح ۵۴ برابر بدن بیشتر توجه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
جائیکه دامپزشک علیه دامپزشک در یک سازمان اقدام میکنه بیشتر از این نمی توان انتظار داشت باید این سازمان منحل بشه
نظر شما
ادامه