کد خبر: ۳۸۸۸۵


بر اساس گزارش سالانه سازمان غذا و دارو، در سال 2016، میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و ترکیبات ضد‌میکروبی در دام‌های مورد تغذیه انسان کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، این نخستین گزارش ارائه شده مبنی بر کاهش مصرف این ترکیبات، از زمانی که این سازمان اقدام به بررسی چگونگی استفاده از داروهای مورد استفاده در گاو، خوک، طیور و سایر دامها در آمریکا نموده است، می‌باشد.

در این مطالعه ترکیبات ضد میکروبی نظیر، آنتی‌بیوتیک‌های ضد باکتری و ترکیبات ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد انگلی مد نظر بوده است.

 

فروش و توزیع داخلی ترکیبات آنتی‌بیوتیکی مورد استفاده در دام‌های مورد تغذیه انسان، 10 درصد کاهش داشته است، درحالیکه استفاده از ترکیبات ضد‌میکروبی پزشکی مورد مصرف در دامهای فوق 14 درصد کاهش یافته است. ضد میکروبهای پزشکی مورد مصرف در دامپزشکی شامل مواردی همانند پنی‌سیلین است که در انسان نیز کاربرد دارد.

پس از سالها افزایش مصرف این ترکیبات در حیوانات، این روند نزولی حاکی از اصرار مصرف‌کنندگان و تمایل آنها و ایجاد رقابت در میان تولید کنندگان برای کاهش مصرف ترکیبات فوق، جهت جلوگیری از ایجاد مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی ناشی از مصرف بیش از حد داروهای ضد میکروبی می‌باشد.

منبع: fooddive

 

نظر شما
ادامه