کد خبر: ۳۸۸۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی در رابطه با نگهداری سگ و گربه در خانه‌‌ها و بیماری‌‌هایی که به واسطه این امر سلامت انسان‌ها را تهدید می‌‌کند هشدار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آناج، «دکتر امیرحسین بهداد» با بیان اینکه بحث خرید و فروش سگ به دامپزشکی مرتبط نمی‌‌باشد، ابراز داشت: همان طور که مستحضر هستید خرید فروش سگ به جز سگ شکاری نیز در اسلام حرام می‌‌باشد و این موارد بحث‌‌هایی فرهنگی است که سایر نهادها من جمله نیروی انتظامی به آن می‌‌پردازند، اما در خصوص بحث سلامت ما ورود پیدا می‌‌کنیم.

وی ادامه داد: قطعا نگهداری از سگ و گربه مشکلاتی را برای سلامت فرد ایجاد می‌‌کند که اسلام ما را از آن منع کرده و بنده با قاطعیت می‌‌گویم که این نوع استفاده از این حیوانات و تقلید از فرهنگ غربی به هیچ وجه صحیح نمی‌‌باشد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌‌شرقی متذکر شد: به کسانی که از این حیوانات نگهداری می‌‌کنند توصیه اکید می‌‌کنیم که حیوانات را به کلینیک‌‌های بخش خصوصی دامپزشکی ببرند و واکسینه کنند و از داروهای ضد انگل استفاده نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: هر چقدر هم ما اقدامات پزشکی انجام دهیم باز هم مخاطراتی که حیوانات برای سلامت انسان‌‌ها ایجاد می‌‌کنند از بین نمی‌‌رود بلکه کاهش می‌‌یابد، چراکه همکاران بنده بارها با سگ و گربه‌‌هایی مواجه شده‌‌اند که علی‌‌رغم واکسینه مستمر و مصرف داروهای ضدانگل باز هم حاوی ویروس بوده‌‌اند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
شاهين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
0
كاش انقدر كه به حيوان خانگي حساس هستيد به نكات بهداشتي در توليدات دامي و فرآورده ها كه مردم هر روز مصرف ميكنند هم داشتيد ، كه نصف اصول بهداشتي هم در امر پرورش و توليد رعايت نمي شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
سگ حاوی ویروس بوده؟؟؟!!!! این چه مدل اظهار نظر ... ان هم از جاتب یک مدیر کل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
0
1
واقعاً جاي تأسف داره اينجور اظهار نظر ها از همكاران دامپزشك ...
ما ها هميشه دنبال اين هستيم كه دامپزشكي رو به جايگاهي كه بايد باشه برسونيم و ميريم مجلس و سازمان و غيره امّا مشكل دامپزشكي خود دامپزشكان هستن ..................
واقعاً متأسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
گیرم هم حاوی ویروس بوده آیا برای انسان مخاطره ای داشته :؟ تعداد بیماریهایی که از حیوانات بطور عام به انسان سرایت میکند ، در برابر تعداد بیماریهایی که از انسانها به انسان سرایت میتواند بکند و میزان خطر آنها آیا قابل مقایسه است !!؟
در پایان نامه ای در دانشکده دامپزشکی شهر کرد ، در بررسی دلایل علمی نجاست سگ ، پژوهشگر مطالعه نه فقط در یافتن دلایل علمی متقن و قابل ارائه به نتیجه ای نرسیده بود بلکه متوجه شده بود که حداقل در اسلام ، منابع و دلایل معتبر دینی در تایید نجاست سگ وجود ندارد و بنظر می آید منشا چنین نظری در بین معتقدین ریشه در آموزه های یهودیان دارد
نظر شما
ادامه