کد خبر: ۳۸۹۰۲


بیمارستان مخصوص شترها مجهز به تجهیزات بسیار پیشرفته، هفته گذشته در دبی گشایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، شترها بخش مهمی از میراث کشورهای عربی حوزه خلیج فارس محسوب می‌شوند. مسابقه شترها و همچنین رژه شترهای آراسته و از نژادهای زیبا از تفریحات مورد علاقه مردم محلی است، بطوریکه گاهی اوقات این حیوانات در مزایده و حراج کشور میلیون‌ها دلار فروخته می‌شوند.

«دکتر محمد البلوشی» رییس بیمارستان تازه تاسیس، می‌گوید: حفظ این میراث، یکی از اهداف تاسیس این بیمارستان در دبی است. برای تاسیس این بیمارستان، 40 میلیون درهم (10/9 میلیون دلار) هزینه شده است و نخستین بیمارستان شترها در جهان در نوع خود است.

 

وی افزود: ما متوجه شدیم که نگهداری شترها فقط شامل پرورش و ازدیاد نسل آنها نیست، بلکه باید توانایی درمان بیماریهای آنها را از جهت دامپزشکی نیز داشته باشیم.

 

البلوشی اذعان داشت که در این بیمارستان، تیمی از دامپزشکان بین‌المللی و جراحان دامپزشک مشغول به کار هستند و در آن واحد، توانایی این را داریم که 20 شتر را درمان نماییم. همچنین در این مکان یک مسیر جاده مانند برای راه رفتن و ارزیابی حیوانات پس از انجام مراحل پزشکی تعبیه شده است.

تجهیزات پزشکی با الگو برداری از وسایل درمانی اسبها، برای استفاده و درمان شترها مطابقت داده شد. هزینه جراحی‌های به عمل آمده از 1000 دلار آغاز می‌شود و هزینه عکسبرداری با اشعه X و سونوگرافی 110 دلار می‌باشد.

این بیمارستان قصد دارد به انجام مطالعات و تحقیقات در زمینه شتر کمک نموده و در جهت کشف اسرار این حیوان بیابان‌گرد عجیب و شگفت‌آور در تلاش است.

 

 

 

 




منبع: scmp.com
 
 
نظر شما
ادامه