کد خبر: ۳۸۹۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر



رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: یک محموله ۳۰۰۰ قطعه‌ای جوجه یکروزه با همکاری نیروی انتظامی در محل پلیس راه سرخه متوقف که پس از بررسی مستندات و کارشناسی محموله بدلیل فقدان گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل و عدم احراز سلامت طیور، براساس آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی و دستورالعمل های کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با رعایت ضوابط بهداشتی توقیف و سپس نسبت به معدوم سازی محموله اقدام گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، «دکتر وحید قدس» در ادامه افزود: حمل هرگونه طیور بدون رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی و اخذ گواهی بهداشتی – قرنطینه ای حمل، موجبات تهدید برعلیه سلامت جامعه، خسارات فراوان به صنعت طیور کشور و هدر رفت سرمایه ملی را فراهم می نماید. لذا می بایست حمل هرگونه از پرندگان با هماهنگی دامپزشکی، اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای و خودروی مناسب و مجاز صورت پذیرد.

دکتر قدس در پایان اضافه نمود : سازمان دامپزشکی با اقدامات پیشگیرانه ای مانند قرنطینه و اجرای گشتهای کنترل تردد دام و طیور و فرآورده های خام دامی، در کنار واکسیناسیون و بررسی و مراقبت بیماریها و...، ضمن جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیر دام و طیور، امنیت غذایی جامعه و بهداشت عمومی را تامین نموده که مجموعه این اقدامات با همکاری و همراهی تولید کنندگان، نیل به اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ملی پایدار را به دنبال خواهد داشت.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
کار غیر انسانی .جوجه ها چه گناهی داشتن دکتر قدس عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
ای کاش اول از این جوحه ها تیتر بگیرین اگ بار بودن بعدش معدوم کنین اینجوری ک نمیشه ب خاطر نداشتن ی گواهی جون پرنده های بیگناهو بگیرین؟چرا فقط اینکار غیر انسانی بیشتر تو استان سمنان انجام میشه؟نکنید این کارا رو .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
به خاطر همین کارهاست که بودجه سازمان ناچیز است چون این رفتارهای غیر انسانی ........... به گوش متولیان می رسد.
این چندمین بار است که در سمنان شاهد هستیم.نداشتن گواهی نشان دهنده بیمار بودن و غیر بهداشتی بودن محموله نیست برادران !!
علت عدم اعتراض صاحب جوجه بدین دلیل است که در صورت عدم امضای صورتجلسه معدومسازی طرف را با یک لایحه سنگین به دادگاه معرفی می نمایید طوریکه قاضی فکر می کند وی یک تروریست به تمام معنا است اما اگر مثل ما دامپزشک باشد متوجه می شود که قضیه از چه قرار است.
پیشنهاد می شود یک تیم بی طرف از ناحیه سازمان درست لب مرز استان سمنان و تهران مستقر گردد تا معلوم شود در یک شب چند محموله مرغ فاقد گواهی خمل مبتلا به برونشیت و نیوکاسل و سالمونلا از استان تهران به سمت کشتارگاههای استان تهران عازم می شود و چه کسانی و به چه دلیل ندید می گیرند.
واقعا سکوت سازمان دامپزشکی و نیز شخص رییس محترم سازمان در مورد این ....... تعجب آور است.
این بود شعار اصلاح دستورالعملها!؟؟؟
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
راهکار: برگشت جوجه ها به مبدا جهت قرنطینه+آزمایش=بیان حقیقت

فرق شما با کسانیکه سگها را فله ای با سم می کشند چیست؟
شبها چطوری راحت می خوابید؟
نظر شما
ادامه