کد خبر: ۳۸۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر



سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از درمان گرگ خاکستری زخمی در شهرستان فیروزکوه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه، «دکتر شایان خواه» در این رابطه اظهار داشت: بر اساس گزارشات مردمی، مبنی بر مشاهده یک قلاده گرگ بیمار در حوالی حومه شهر فیروزکوه، محیط بانان اداره محیط زیست به همراه اتش نشانی شهرستان پس از حاضر شدن در محل مورد نظر با مشاهده گرگ در محل، بلافاصله آن را به اداره دامپزشکی این شهرستان جهت بررسی و درمان انتقال دادند..

وی گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این حیوان گوشتخوار، نر بوده که دچار شکستگی در ناحیه استخوان ران بوده و همینطور از ناحیه لب پایین پوزه دچار پارگی شدید بوده که احتمال تصادف با خودرو و همینطور درگیری با سگهای گله های عبوری حومه شهر دور انتظار نبود، تحت درمان قرار گرفت.

دکتر شایان خواه تصریح کرد: گرگ مذکور جهت نگهداری طول درمان و اقدامات بعدی با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان به مرکز نگهداری پارک پردیسان تهران انتقال یافت.

شایان خواه در ادامه افزود: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه از حیوانات حیات وحش به اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه اطلاع دهند و از زدن هرگونه آسیب به آن‌ها جداً خودداری کنند، چراکه بسیاری از این حیوانات از گونه‌های نادر و در حال انقراض هستند.

گفتنی است، در ایران یک گونه گرگ (گرگ خاکستری) زندگی می کند که تاکنون مطالعه جامعی در خصوص جمعیت، رفتار و پراکنش این گونه صورت نگرفته است. گرگ های خاکستری در ایران معمولا به دلیل کمبود طعمه و منابع غذایی گروه های بزرگی را تشکیل نمی دهند و عمدتا بصورت انفرادی یا در گروه های ۲ الی ۴ تایی مشاهده شده اند.



 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دكتر سيم كش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
دكتر شايان خواه
آرزوي بزرگي و سلامتي براي شما دارم حمايت شما و همكارانتان از حيات وحش و رفاه گونه هاي جانوري دست مريزاد دارد
نظر شما
ادامه